Vykon Linux routera/firewallu

Michal Vymazal gandalf na mbox.vol.cz
Čtvrtek Srpen 9 14:31:53 CEST 2001

Pavel Rauš wrote:

>Zdravim
>Tam asi zalezi na tom, kolik dat Vam tam realne tece, nez jaka je max
>rychlost site.
>Ja uvazuji o necem podobnem - cca 20 serveru realny prutok dat dohromady
>okolo 15-20Mbps (ve spicce).
>Informoval jsem se vsude mozne a reseni nejakeho pocitace pro tyto ucely my
>bylo nedoporuceno. Takze asi se budou kupovat nejaky sileny switche a
>routery, co tyhle veci budou umet.
>Je mi jasne, ze je to z financniho hlediska zajimavejsi, profesionalni
>vybaveni tohoto druhu se pocita radove v milionech a super pocitac s Linuxem
> [...]
Zdravim.
Musim se zastat linux routeru, pouzivame je (ano, prutok je nizsi, nez
uvadite) a slape to dobre.
Osobne bych doporucoval si ten router napred postavit, vyladit jadro
(prelozit znovu), paketovy filtr apod. Nejvetsi "spunt" bych nevidel v
tom routeru, ale v lince smerem do Internetu. Pak muzete porovnavat mezi
linux routerem a profi prepinacem.
Se 128 MB RAM a dobre vyladenym kernelem (zvolte radeji 2.2.19) si
myslim, ze by to nejake to Pentium III utahnout melo.
Pokud budete potrebovat nejake info z praxe, rad je poskytnu na
soukromem mailu (at nezatezujeme konferenci).

Hezky den
Michal Vymazal

--
Michal Vymazal