Vmware a WIN2000

Petr Ešner petr.esner na atlas.cz
Čtvrtek Srpen 9 16:25:55 CEST 2001

On Wednesday 08 August 2001 09:16, you wrote:

> nevim co jste tim chtel rici, ale bez problemu pouzivam win2k z fyzickeho
> disku. konfigurace (Wizardem) byla absolutne bez problemu (jen je treba
> spravne nastavit prava na /dev/hd[ab]*)

Chtel jsem tim rict jen tolik, ze lilo nemuze pracovat pokud jsou na
hostitelskem stroji disky hda a hdb, a ve VMware je nekdo nastavi jako
(treba) hda a hdc. Takova konfigurace logicky zpusobi, ze lilo se dostane jen
do faze hledani nebo pokusu o spusteni toho, cemu v dokumentaci rikaji
"second stage loader". Puvodni problem totiz znel: "skonci mi to pri nabyhani
LILA".

> nesmysl. funguje to bez problemu. pouze je treba dat pozor na ACPI. pod
> vmware je potreba bootovat (nt) kernel bez ACPI, na www.vmware.com je
> navod, jak toho docilit. osobne pouzivam ruzne hw profily, ale myslim, ze
> to ani neni nutne.

HW profily, no jasne.. Je mi to blbe ale ja na ne uplne zapomel :-(

> mel jsem 256MB a nemel jsem s w2k pod vmware nejmensi problem (slouzily
> pravda pouze pro prohlizeni .doc a .xls souboru).

W2K maji u me alokovano po startu lehce pres 41MB, dal jsem jim proto k
dispozici 64MB me fyzicke RAM. VMware si pak ukousne celkem 128MB. Pro ucely
testovani tu bezim apache+mysql plus par aplikaci a to je proste na 256MB moc
(je mozne, ze to mate nastaveno lepe). Naproti tomu W95 si vystaci s 8MB,
pokud maji 16MB tak jsou i s Office 97 velmi dobre pouzitelne.

--
Petr Ešner
petr.esner na atlas.cz