Spickovy SQL server pro Linux

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na interval.cz
Čtvrtek Srpen 9 17:14:31 CEST 2001

Dobrý den,

>Myslim, ze tato diskuse patri spise do databases na linux.cz.

To je pravda, ale osobně si myslím, že zde má své dobré místo. Koneckonců
každý nadšenec do Linuxu považuje PostgreSQL jako silný argument pro
nasazení Linuxu. Nechť tedy o tom něco ví. Linux není jen o jádře.

>Klientskou DLL, ODBC, DBI, JDBC i graficky administrator pro Win ma
>PostgreSQL taky. Nevidim tedy, kde je problem.

Jednoduchý. Před nějakým časem jsem šel na www.postgresql.org a téměř nic z
toho jsem nenašel. Uznávám, že už to nějakou dobu nazpět je. Šel jsem na WWW
jiných databází a bylo to tam. Třeba i u té MySQL.

Ani dnes nejsem schopen leccos z toho najít. Je to v tom případě moje vina.

>Co se tyka Windows verze PostgreSQL serveru, musim se trochu ohradit.
>Proste jsme pouzili pro vznik Win verze prostredi Cygwin, ktere musi
>delat veci, ktere win32 prostredi neumi (a proto proste asi nikdy nebude
>napr. tak rychly nebo stabilni jako na Unixu). Prvni beh Windows verze
>byl 7.10.1998 (to vim presne ;-), coz je vice nez 10 let po vzniku
>puvodniho Postgresu. Po cely tyto tri roky se cas od casu objevi
>myslenka na nativni port serveru (bez Cygwin) a jeste nikdo ho neudelal.
>Ono by to nebylo vubec jednoduche a asi neni potreba.

Teď budu dost kritizovat. Psát zdroják se má tak, aby se již předem počítalo
s přenosem na jiné OS, zvláště u databází. Pokud to neudělám, těžko bycha
později honit a dělat to jinak. Jak píšete, není to vůbec jednoduché. A tak
se udělá z nouze ctnost a napíše se, že to není potřeba.

Jenom výčet projektů, které často používám, a mohu přebíhat od Linuxu k
Windows: Apache, PHP, MySQL, vim, GIMP, bash + unix utils, atd.. Proč tedy
tam to jde?

S pozdravem

Miloslav Ponkrác

  @InMail.sk - Vas postovny server - www.InMail.sk