Spickovy SQL server pro Linux

Čtvrtek Srpen 9 17:49:24 CEST 2001

> Ani dnes nejsem schopen leccos z toho najít. Je to v tom případě moje vina.

	Ano, pokud jste priznivce PostgreSQL (nebo mu alespon fandite), pojdte
pomoci, samo se to neudela a na druhou stranu Vas nikdo nezaplati za
posbirani techto informaci...'-)

	Vasi vytku uznavam, nektere nastroje je problem na prvni pohled najit,
nicmene to neznamena, ze neexistuji ci ze PostgreSQL ma malo nastroju...
(IMHO jich ma vice nez MySQL jiz davno, jen se o tom moc nevi a nektere
se obtizneji hledaji, nicmene jak uz jsem psal diky podpore JDBC, ODBC
DBI apod. mame kvalitni nastroje davno)

> Teď budu dost kritizovat. Psát zdroják se má tak, aby se již předem počítalo
> s přenosem na jiné OS, zvláště u databází. Pokud to neudělám, těžko bycha
> později honit a dělat to jinak. Jak píšete, není to vůbec jednoduché. A tak
> se udělá z nouze ctnost a napíše se, že to není potřeba.

	A vite ze se mylite, PostgreSQL je takto psan od zacatku, pokud se
nemylim ja, port PostgreSQL je pro vice jak 20 (!) operacnich systemu,
MS Windows tam neni od zacatku z jednoho prosteho duvodu - kdyz se s
vyvojem zacalo (myslim, ze historii jste schopen na www.postgresql.org
najit sam), zadny pouzitelny MS Windows (tim __vazne__ nemyslim verze
zalozene na Win16) neexistoval! Neexistoval dokonce ani zadny standard
POSIX, ktery si klade za smely cil umoznit skutecnou portabilitu
programu mezi operacnimi systemy (ze tomu v praxi je uplne jinak my
programatori bohuzel vime:-() - prvni verzi Windows, ktera 'udajne'
zakladni normu POSIXu (mluvim o systemovych volanich z programovaciho
jazyka C, cislo si ted nevybavim - snad POSIX1000.3?) jsou MS Windows NT
4.0. (z ktereho roku jsou?)

> Jenom výčet projektů, které často používám, a mohu přebíhat od Linuxu k
> Windows: Apache, PHP, MySQL, vim, GIMP, bash + unix utils, atd.. Proč tedy
> tam to jde?

	'-) zkuste se divat pozorneji, ve vasem vyctu totiz mate nekolik
komponent, ktere 100% v MS Windows (casto pouze NT ci 2000, na Win9X
nemate sanci) bezi uplne stejne jako PostgreSQL - tedy pomoci emulace
zalozene na CygWin (napoveda - minimalne bash + unix utils, o jinych to
nechci predem tvrdit, ale mam pocit, ze napr. Apache, ac se tak netvari
v tom ma zaklad rovnez).

Vyvoj software, Intranet / Internet          Anenska 11, 602 00  Brno