Red Hat Bugzilla: vecirek jen pro zvane?

Čtvrtek Srpen 9 21:08:43 CEST 2001

On 9 Aug 2001, Stanislav Meduna wrote:

> On Wed, 8 Aug 2001 21:27:39 +0000 (UTC), Milan Kerslager wrote:
>
> : Public Beta obsahuje vse, co bude v oficialni release. Beta team pracuje s
> : verzemi, ktere nejsou public
>
> Je vobec podla GNU legalne urobit patche a vysledok neurobit public???
> Nech je to aj len na par tyzdnov?

V GPL neni napsane, kdy se to ma zverejnit a toho vyuzivaji firmy jako
Corel, ktere zdrojove kody se svymi upravami nezverejnuji (tj. pripravuji
na zverejneni tak dlouho, az vyjde novejsi verze a tak kolem dokola).

> [...]
>
> No neviem, mne sa to nejak nechce pacit. Ze je nieco _reportovane_
> proti non-public verzii predsa neznamena, ze sa to v niektorej z public
> verzii nevyskytuje a ze z toho ludia nemozu mat uzitok.
>
> Moje podozrenia z casu, ked som odmietol podpisovat NDA kvoli ucasti
> v podobnych non-public zalezitostiach, sa bohuzial zda sa potvrdzuju -
> vyvoj RH sa cim dalej tym viac pred verejnostou zatvara. A to klasickou
> salamovou taktikou - kusok tu, kusok tam. Ak to takto pojde dalej,
> verejnost uvidi raz za pol roka verziu a zvysok budu robit len
> ludia viazani roznymi pravnymi lajstrami.

NDA se vyslovne vztahuje jen na terminy, strategicke plany a nazvy novych
verzi. Neni tam *ani slovo* o skryvani kodu. Kdokoliv muze to, co je v
Beta verzi, zverejnit. Ale je to k nicemu, protoze presne to (resp.
novejsi veci) jsou v Raw Hide.

Nelze zverejnit kompletni image s Betou, protoze komentare (tj. i seznam
balicku) je pod NDA. Ale opet - Raw Hide obsahuje presne to same, akorat
se hybe neustale, kdezto Beta je cca jen 1x za mesic.

> Tajenie bugreportov je normalne v closed source prostredi (firma kde
> robim tiez nedava zakaznikom pristup do issue tracking systemu, to by
> to dopadlo :-))), ale vo firme zijucej z open source sa mi vobec nezda
> fer.

Bugreporty se taji jen proto, aby se to dalo zvladnout. Po zverejneni
soucasne Public Beta verze je Bugzilla pretizena (a vyvojari taky).

> : Chyby, ktere za to stoji, jsou zmeneny na verejne po vydani public verze
> : (at uz public beta nebo ostra finalni verze).
>
> Release early, release often. Takto z bugreportu nemozu profitovat
> ani pouzivatelia, ani vyvojari dotycneho balika.

Blbost. Patche jsou k dispozici v Raw Hide, kdokoliv se na ne muze
podivat. Spravce balicku ma vzdy za ukol patche posilat do originalniho
programu (obvykle se ten clovek nejak aktivne na vyvoji prislusne veci
stejne vicemene podili).

Kdyz se dneska kouknu na Betu, ktera mi prave prisla FedExem, tak je na ni
nekolik desitek balicku, ktere jsou v Raw Hide novejsi a opravene (na
rozdil od me slavne Bety). De fakto ani nema vyznam umoznovat normalnim
lidem reportovat proti neverejnym Betam, protoze by se v nich ani nestihli
orientovat.

Red Hat, Inc. zverejnuje vsechno, zdrojove kody neskryva (na rozdil od
jinych distribuci). Rekl bych, ze jsou spis paranoidni a osobne bych byl
pro trochu umirnenejsi taktiku. Dnes (i drive) RH zverejnuje obrazy nove
verze hned, sam zacina prodavat tak po mesici (vyroba a distribuce neco
trva), dodavky do nasi republiky jsou dokonce jeste pomalejsi (nejdriv se
musi nasytit vetsi trhy).

--
                        Milan Kerslager