Red Hat Bugzilla: vecirek jen pro zvane?

Pondělí Srpen 13 00:32:29 CEST 2001

On Thu, 9 Aug 2001, Milan Kerslager wrote:

> V GPL neni napsane, kdy se to ma zverejnit a toho vyuzivaji firmy jako
> Corel, ktere zdrojove kody se svymi upravami nezverejnuji (tj. pripravuji
> na zverejneni tak dlouho, az vyjde novejsi verze a tak kolem dokola).

Jak uz tady lidi zminovali, GPL vyzaduje, aby distribuce binarniho kodu
byla doprovazena zdrojaky nebo zavazkem jejich poskytnuti. Cokoli jineho,
byt pod pruhlednou zaminkou, "ze to jeste neni hotove a ze se to teprve
pripravuje", GPL porusuje.

> NDA se vyslovne vztahuje jen na terminy, strategicke plany a nazvy novych
> verzi. Neni tam *ani slovo* o skryvani kodu. Kdokoliv muze to, co je v
> Beta verzi, zverejnit. Ale je to k nicemu, protoze presne to (resp.
> novejsi veci) jsou v Raw Hide.

A kde jsem odkazy na ty "tajne" bugy nasel? V baliku z Raw Hide. A do
Bugzilly jsem se dival, protoze jsem chtel zjistit, proc tam ty patche
strcili -- mel jsem jiste pochybnosti o tom, jestli je jejich aplikace
smysluplna. Takhle jsem se nic nedozvedel, takze si sve pochybnosti necham
pro sebe, at si na tom nebije hubu nekdo od RH, ktery je za to placeny.

> Bugreporty se taji jen proto, aby se to dalo zvladnout. Po zverejneni
> soucasne Public Beta verze je Bugzilla pretizena (a vyvojari taky).

Tenhle argument je dost divny, ne? Kdyz bugreport (kompletne, nerikam, ze
nektere informace nemohou byt duverne) schovam pred verejnosti, tak akorat
podrazim nohy tem svedomitym, co se snazi pred nahlasenim problemu nejdriv
zjistit, zda uz neni zaznamenany. (To neni teorie, nekolik "Duplicates" na
"tajne" bugy jsem uz nasel.)