Vykon Linux routera/firewallu

Čtvrtek Srpen 9 21:19:12 CEST 2001

On Thu, 9 Aug 2001, phobie wrote:

> to nemyslite vazne 50000/s mam 130 tisic paketov na p2 400 zo 112mhz
> zbernicami problem je v tom ze asi rozmyslate na 6x pci sietovkach,
> existuju 4 portove ethernety napriklad D-Link DFE-570TX, s tym zelezom
> nad ktorym rozmyslate a s poriadnymi ethernetmi si trufam ratat tak na
> hranici 200 tisic paketov za sekundu na dobre vyladenom linuxe a nicom
> inom iba routovani a nejakom QoS. najrychlejsie sietovky su s
> tulipackymi chipmi :).

No jo, ale firewall (AFAIK) znamena, ze ten paket musim z ty karty
vytahnout ven. Ale s tema Tulipama je to pravda.

Normalni dnesni PC si se 100Mbps siti musi slusne poradit (jako prutok,
tj. 2 karty), gigabit bude asi slabsi, protoze na to neni sbernice PC
stavena. Ale je pravda, ze nektere multiprocesorove desky maji PCI
sbernice dve, takze to je uz lepsi. Nekde jsem o tom v posledni dobe videl
seriozni debatu.

Muzu doporucit i Intel EtherExpressy.

V kazdem pripade ale doporucuji nove jadro, je skutecne lepsi. Chce to
'jen' trefit slusny HW, takze bych asi voli Intel a ne VIA chipsety s AMD
procesory (i kdyz procesory jsou lepsi).

--
                        Milan Kerslager