Vykon Linux routera/firewallu

phobie phobie na host.sk
Pátek Srpen 10 12:52:46 CEST 2001

> No jo, ale firewall (AFAIK) znamena, ze ten paket musim z ty karty
> vytahnout ven. Ale s tema Tulipama je to pravda.

no jasne na to som zabudol ze islo o firewalling :) - mate pravdu bude to
menej

> Normalni dnesni PC si se 100Mbps siti musi slusne poradit (jako prutok,
> tj. 2 karty), gigabit bude asi slabsi, protoze na to neni sbernice PC
> stavena. Ale je pravda, ze nektere multiprocesorove desky maji PCI
> sbernice dve, takze to je uz lepsi. Nekde jsem o tom v posledni dobe videl
> seriozni debatu.

2 karty su uplne iny problem ako 6 interfacov ale suhlasim :), gigabit
neodporucam v podstate to nema hlbsi vyznam pretoze
ciel na ktory pojdu data zhruba 125 MiB/s po tom gigabite s nimi nema co
urobit, IMHO zapis na disk je uzke hrdlo a take rychle
linky ma malokto na svete :) aby sa oplatil gigabitovy konekt  hlavne
vzhladom k cene jedneho gigabitove portu v switchi.

> Muzu doporucit i Intel EtherExpressy.

anooo :) tiez nezatazuju procak len alan cox raz povedal nieco v style ze
eepro worx perfect, when they worx

> V kazdem pripade ale doporucuji nove jadro, je skutecne lepsi. Chce to
> 'jen' trefit slusny HW, takze bych asi voli Intel a ne VIA chipsety s AMD
> procesory (i kdyz procesory jsou lepsi).

ano hardware je dolezity tiez ma mrzia tie chipsety, daju sa este zohnat
dosky z amd chipsetmi su drahe velmi ale stoja zato