Spickovy SQL server pro Linux

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pátek Srpen 10 09:55:59 CEST 2001

On Thu, Aug 09, 2001 at 05:14:31PM +0200, Ing. Miloslav Ponkrác wrote:

> Jednoduchý. Před nějakým časem jsem šel na www.postgresql.org a téměř nic z
> toho jsem nenašel. Uznávám, že už to nějakou dobu nazpět je. Šel jsem na WWW
> jiných databází a bylo to tam. Třeba i u té MySQL.
>
> Ani dnes nejsem schopen leccos z toho najít. Je to v tom případě moje vina.

 Kouknete na http://techdocs.postgresql.org/ a na

 http://techdocs.postgresql.org/oresources.php

 kde je seznam snad vseho co se tyka PG.

> Teď budu dost kritizovat. Psát zdroják se má tak, aby se již předem počítalo
> s přenosem na jiné OS, zvláště u databází. Pokud to neudělám, těžko bycha

 Nevim z jake planety prichazite ze toto pisete... ale podivejte se na to
kdo pise ty zdrojaky nejsou to zadna orezavatka (BTW, jeden s hlavnich
vyvojaru delal 10let konzultanta SAPu:-)
 Ve zdrojakach je podpora pro kompilaci v:

bsdi  freebsd linux    openbsd  sco      svr4     unixware
aix   darwin  hpux     netbsd    osf      solaris  ultrix4  win
beos  dgux    irix5    nextstep  qnx4     sunos4   univel

 Jinak pochopitelne mate pravdu, ze se ma psat prenositelne. Neni moc
projektu s tak velkou peci o prenositelnost jako ma PG.

 Pokud se podivate to historie tak zjistite, ze ani na Berkeley to nebyla
prace nadsenych studentu nekde v rohu po vecerech. Ten vyvoj ovlivnil vyvoj
SQL serveru obecne. Viz:

http://s2k-ftp.CS.Berkeley.EDU:8000/postgres/papers/

> později honit a dělat to jinak. Jak píšete, není to vůbec jednoduché. A tak
  ^^^^^^^^
 10-15 let:-)

> se udělá z nouze ctnost a napíše se, že to není potřeba.

 Poslete patch a neplacte:-)

> Jenom výčet projektů, které často používám, a mohu přebíhat od Linuxu k
> Windows: Apache, PHP, MySQL, vim, GIMP, bash + unix utils, atd.. Proč tedy
> tam to jde?

 Protoze to nekdo udelal. PostgreSQL pouziva hodne unixove veci (semafory,
shmem a je postaven na forku). V dobe kdy toto bylo vymysleno existoval
v oblasti kterou zadate jen MS-DOS s jednouzivatelskym prostredim a bez
multitaskingu. Vy byste dokazal v teto dobe prepokladat, ze bude existovat
neco jako Win prostredi? Co jineho nez System V IPC byste pouzil v teto
dobe? Prosim odpovezte na tyto otazky....

				Karel

--
 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/