Spickovy SQL server pro Linux

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pátek Srpen 10 16:46:21 CEST 2001

On Fri, Aug 10, 2001 at 03:27:56PM +0200, Ing. Miloslav Ponkrác wrote:

> To se řeší jinak. Napíše se jiný projekt. :-) Viz Linus, který chtěl udělat
> jiný Unix.

 Blbost, Linus si chtel jen hrat a trosku se mu to piskoviste rozrostlo:-)

 Na svete je jen nekolik dobrych DB a vetsina je jich 10 a vice let
starych.

> existovat
>

> Konečně odpověď, kterou uznávám. Naprosto rozumím tomu, že v té době nikdo
> nemohl vývoj tušit. Neznám podrobně tuto dobu, tudíž by ode mě bylo nefér,
> kdybych jí nějak více komentoval. Pravděpodobně bych použil totéž.
>
> Ale beru si z toho závěry pro sebe. Jde prostě o to, že jednoho dne bude
> toto dědictví minulosti, které PostgreSQL má, neudržitelné. A pak se

 IMHO ten vnitrni kod PG je dost korektni a cisty, takze motivace
prepisovat ho z duvodu mnozeni se problemu a zriceni se toho kodu
pod vlastni vahou nehrozi (narozdil napr. od Netscape).

> vzpamatuje a vytvoří abstrakční vrstvu mezi projekt a OS, jak to každý

 Proc, ta vrstva existuje jmenuje se POSIX, SVr4, SVID apod. :-)

> přenositelný projekt dělá. A nebo se od PostgreSQL odvodí nový projekt,
> který postupně přepíše zdrojáky, nazve se třena CocaColaSQL a původní
> PostgreSQL bude pomalu ztrácet rozšířenost.

 Zde je otazka, jde-li pri zachovani soucasne stability a vlastnosti
to implementovat jinak. Prevazuje nazor, ze ne. Neni problem to prepsat,
probem je jak to prepsat. PostgreSQL zazil uz nekolik "globalnich" zasahu
do zdrojaku takze ve strachu to nebude.

 To, ze pod win jede MySQL bez problemu, neznamena ze to musi byt
i u PostgreSQL - ty DB jsou hodne jine. Ono by to slo, ale ta abstraktni
vrstva by byla asi dost silna a podle toho, ze se o to ani nikdo nesnazi
ta zde neni ani motivace. Znamenalo by to take udrzovat dost dulezitou cast
kodu dvakrat obavam se, ze na to tak nejak nejsou ani lidi. Kdyz uz 'win'
tak bych videl jako vetsi prioritu klientskou cast.

 PostgreSQL byl jednim ze software, ktery vzesel z dob kdy se tvorily
standardy, ktere tento software co nejvice dodrzuje. Necht se prepise
OS ktery po techto platnych normach slape a casto i zamerne je
nedodrzuje...

				Karel

PS. nekde jsem cetl, ze nova M$-Win nebudou obsahovat zadnou podporu pro
    Javu. To pak je tezke delat prenositelne programy, kdyz se tomu samotny
    OS brani -- leda tak se na to vys...

--
 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/