Spickovy SQL server pro Linux

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na interval.cz
Pátek Srpen 10 15:27:56 CEST 2001

MP>Teď budu dost kritizovat. Psát zdroják se má tak, aby se již předem
počítalo
MP>s přenosem na jiné OS, zvláště u databází. Pokud to neudělám, těžko bycha

KZ>Nevim z jake planety prichazite ze toto pisete... ale podivejte se na to
KZ>kdo pise ty zdrojaky nejsou to zadna orezavatka (BTW, jeden s hlavnich
KZ>vyvojaru delal 10let konzultanta SAPu:-)

Já jsem nikdy netvrdil nic o lidech, ale pouze o stavu zdrojáků. Tečka.
Prostě se jen ptám, proč je takový problém přenést projekt PostgreSQL na
Windows. Mezi námi, projektu by to velice pomohlo a rozšíření PostgreSQL
taky.

KZ>později honit a dělat to jinak. Jak píšete, není to vůbec jednoduché. A
KZ>tak 10-15 let:-)

Souhlasím, že to trvá dlouho, koneckonců revize zdrojáků by po tak dlouhé
době žádnému projektu neuškodila. Ale pokud by to trvalo 10-15 let, pak by
to byla neschopnost lidí. Ale jsem ochoten uznat, že nějaký ten rok dva ano.
Viz projekt Mozilla a posléze přepis Netscape Navigatoru. Srovnejte si
časový vývoj.

MP>se udělá z nouze ctnost a napíše se, že to není potřeba.
KZ>Poslete patch a neplacte:-)

To se řeší jinak. Napíše se jiný projekt. :-) Viz Linus, který chtěl udělat
jiný Unix.

> [...]
MP>Windows: Apache, PHP, MySQL, vim, GIMP, bash + unix utils, atd.. Proč
tedy
MP>tam to jde?

KZ>Protoze to nekdo udelal. PostgreSQL pouziva hodne unixove veci
KZ>(semafory,shmem a je postaven na forku). V dobe kdy toto bylo vymysleno
>existoval v oblasti kterou zadate jen MS-DOS s jednouzivatelskym prostredim
>a bez multitaskingu. Vy byste dokazal v teto dobe prepokladat, ze bude
existovat
>neco jako Win prostredi? Co jineho nez System V IPC byste pouzil v teto
>dobe? Prosim odpovezte na tyto otazky....

Konečně odpověď, kterou uznávám. Naprosto rozumím tomu, že v té době nikdo
nemohl vývoj tušit. Neznám podrobně tuto dobu, tudíž by ode mě bylo nefér,
kdybych jí nějak více komentoval. Pravděpodobně bych použil totéž.

Ale beru si z toho závěry pro sebe. Jde prostě o to, že jednoho dne bude
toto dědictví minulosti, které PostgreSQL má, neudržitelné. A pak se
vzpamatuje a vytvoří abstrakční vrstvu mezi projekt a OS, jak to každý
přenositelný projekt dělá. A nebo se od PostgreSQL odvodí nový projekt,
který postupně přepíše zdrojáky, nazve se třena CocaColaSQL a původní
PostgreSQL bude pomalu ztrácet rozšířenost.

S pozdravem

Miloslav Ponkrác

  @InMail.sk - Vas postovny server - www.InMail.sk
  sponzor www.SlovakNET.sk - profesionalny webhosting