Spickovy SQL server pro Linux

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na interval.cz
Sobota Srpen 11 16:59:02 CEST 2001

> Blbost, Linus si chtel jen hrat a trosku se mu to piskoviste rozrostlo:-)

Tak vzniká spousta dobrých projektů.

> IMHO ten vnitrni kod PG je dost korektni a cisty, takze motivace
>prepisovat ho z duvodu mnozeni se problemu a zriceni se toho kodu
>pod vlastni vahou nehrozi (narozdil napr. od Netscape).

Zatím.... U každého projektu přijde ten čas...

> Proc, ta vrstva existuje jmenuje se POSIX, SVr4, SVID apod. :-)

Kdosi psal v této konferenci, že v době vytváření PostgreSQL si o POSIXu
mohli nechat jenom zdát.

> Zde je otazka, jde-li pri zachovani soucasne stability a vlastnosti
>to implementovat jinak. Prevazuje nazor, ze ne. Neni problem to prepsat,
>probem je jak to prepsat. PostgreSQL zazil uz nekolik "globalnich" zasahu
>do zdrojaku takze ve strachu to nebude.

Souhlasím.

> To, ze pod win jede MySQL bez problemu, neznamena ze to musi byt
>i u PostgreSQL - ty DB jsou hodne jine. Ono by to slo, ale ta abstraktni
>vrstva by byla asi dost silna a podle toho, ze se o to ani nikdo nesnazi
>ta zde neni ani motivace. Znamenalo by to take udrzovat dost dulezitou cast
>kodu dvakrat obavam se, ze na to tak nejak nejsou ani lidi. Kdyz uz 'win'
>tak bych videl jako vetsi prioritu klientskou cast.

A nebo by se musela udělat abstrakční vrstva pro více projektů. Zatím si
každý projekt prakticky napíše svou abstrakční vrstvu. A hned by byl jiný
poměr výhod a nevýhod. Jinak souhlasím, že portovat klientskou část je 100%
nutnost.

> PostgreSQL byl jednim ze software, ktery vzesel z dob kdy se tvorily
>standardy, ktere tento software co nejvice dodrzuje. Necht se prepise
>OS ktery po techto platnych normach slape a casto i zamerne je
>nedodrzuje...

Navrhněte to MS. A pokud je tu určité rozložení sil v OS, musí se brát v
úvahu. Mimochodem by mě zajímalo, zda třeba následující OS jsou kompatibilní
s Unixovým základem potřebným pro PostgreSQL: původní Applovský OS, OS/2,
apod..

Osobně si myslím, že Windows jsou ještě slušné. Například BeOS mění volání
API do často verzi od verze velice svižně a bez ostychu. Ale to už je jiná
kapitola.

>PS. nekde jsem cetl, ze nova M$-Win nebudou obsahovat zadnou podporu pro
>    Javu. To pak je tezke delat prenositelne programy, kdyz se tomu samotny
>    OS brani -- leda tak se na to vys...

Tomu rozumím. Jenže Windows jsou Win API, stejně tak jako Linux je jeho API.
I Linux bez Javy je Linux a Windows bez Javy je Windows. Na Windows půjde
kdykoli nainstalovat Java, jen tam nebude defaultně. No, marketingové
záměry, snad všichni víme, jak si Sun a MS lezou do zelí. Ostatně Linux mě
štval se svým přístupem ke GIFům před nějakým časem (zvýšil jsem tehdy %
času na Windows), a zajímalo by mě, co by dělal, kdyby mu Adobe zatrhlo
PostScript, například. Ale to jsme nikde jinde.

S pozdravem

Miloslav Ponkrác

  @InMail.sk - Vas postovny server - www.InMail.sk
  sponzor www.SlovakNET.sk - profesionalny webhosting