Red Hat Bugzilla: vecirek jen pro zvane?

Pondělí Srpen 13 11:48:11 CEST 2001

On Mon, 13 Aug 2001, Pavel Kankovsky wrote:

> Tenhle argument je dost divny, ne? Kdyz bugreport (kompletne, nerikam, ze
> nektere informace nemohou byt duverne) schovam pred verejnosti, tak akorat
> podrazim nohy tem svedomitym, co se snazi pred nahlasenim problemu nejdriv
> zjistit, zda uz neni zaznamenany. (To neni teorie, nekolik "Duplicates" na
> "tajne" bugy jsem uz nasel.)

Rekl bych, ze je to kapacitni problem. Pokud jste nekdy nekdo neco
vyvijel, tak vite, ze uzavrena skupina pri vyvoji zverejnuje po jiste dobe
tarbally (ekvivalent nove vydane distribuce, resp. jeji public beta
verze). Pokud nekdo chce pristup k CVS nebo do konference vyvojaru, musi
obvykle splnit nejake podminky (obdoba Beta teamu, pristupu k privatnim
chybam). Neznam projekt, ktery by nemel v tomto ohledu nejaka omezeni a
jejich uroven a volba zpusobu aplikace je vzdy na tech, kteri projekt
vedou.

Myslim, ze vymysleni argumentu, proc to delaji v RH blbe je zcestne. Je to
jejich projekt, oni ho vedou. Pokud se to nekomu nelibi, at si zalozi svuj
nebo at splni minimalni podminky kladene na 'spoluucast'. Muze take zacit
komunikovat s lidmi, kteri o techto vecech rozhoduji a pokusit se
argumenty zmenit jejich nazor (myslim, ze nekonzistence Bugzilly je dost
zavazny problem).

Nevsiml jsem si, ze by nektera komercni firma vyvijela distribuci tak
otevrenym zpusobem jako RH. Takze behem kritizovani si uvedomte, ze
kritizujete toho, kdo jde se vsemi svymi aktivitami volne na trh. Ten, kdo
vyviji uzavrene a dba na to, aby neproniklo na verejnost vubec nic, je z
teto debaty vynechan (protoze neni o cem debatovat, natoz porovnavat).

Zasadni rozdil je take ve zpusobu vyvoje. V RH jsou vyvojari placeni a
pracuji pro komercni firmu. Musi se tedy chovat tak, aby dostali svuj plat
a aby obstali pred konkurenci (ktera postupuje mnohdy osklivejsimi
metodami, coz uz se tady taky resilo). Diky tomu, ze jsou placeni,
prinaseji do vyvoje pozitivni prvky (smlouvy s HW vendory, Oracle, finacni
podpora vyvojaru ruznych komponent [jadro, Glibc, ...] atd), takze neni
potreba jejich styl zavrhovat. IMHO se chovaji velmi slusne.

--
                        Milan Kerslager