Routovani: "kradeni" packetu z ethernetu?

Ondrej Filip feela na ipex.cz
Úterý Srpen 14 14:41:08 CEST 2001

On Tue, 14 Aug 2001, Petr Tomasek wrote:

> Dobry den!
>
> Mame tu takovy problemo:
> Je sit a na ni nekolik (zretezenych routeru). Sit je pripojena do internetu
> pres ethernet (teda pres FWA, ktere nejak jede pres ATM, ale na konci z
> krabice leze ethernet). Sit ma jisty pocet _verejnych_ adres, ktere je
> potreba routovat pres uvedene routery, bohuzel
> provider zene vsechny packety na ethernet (primo) a neni s nim rec.
> (Tvrdi, ze chyba je na nasi strane apodobne veci.)

Da se normalne pouzit proxyarp.

man 8 arp

Ti docilite, ze Vas router se bude pro onoho "providera" tvarit jako
vsechny ty IP adresy. Pak uz obycejnymi /sbin/route add ... to budete
posilat dal. Zvladne to uz 1.2.x a mozna i starsi. :-)

> Takze ted zbyva asi jedina moznost: premluvit router,
> aby "kradl" packety z etherntu urcene pro vnitrni sit (s verejnymi
> ip adresami) a forwadoval je na vnitrni rozhrani.
>
> Moje otazky: 1) delal nekdo neco podobneho? Je nejaky jednoduchy zpusob,
> jak toho dosahnout?

Delal jsem to parkrat a tohle je vazne pohoda. :-)

				Feela

--
Ondrej Feela Filip
E-mail: feela na network.cz