OT: chveni obrazu

Miroslav Kolombo kolombo na kolombo.cz
Úterý Srpen 14 16:01:49 CEST 2001

> Ja jsem taky delal zkousky z toho hnusneho predmetu, kde se v labinach
> honily jiskry olejem z trafa. Nicmene tech par tisic voltu, ktere jsou
> bezne ve vysokonapetovych obvodech monitoru, rozhodne neprojou pres cca
> 10-15 cm vzduchu, coz je delka trubicky od vysokotlakeho vzduchoveho
> spreje, takze bych si to klidne lajsnul i za provozu, ale dotycnemu jsem
> to neradil zamerne. Jednak by se mohl nesikovne pohnout, a pak taky by tam
> toho prachu mohlo byt moc, a on vodivost vzduchu neprijemne zvysuje.
>
> Ale jinak opakuju, hodinu vypnuty (=vytazeny ze zasuvky) monitor muze s
> [...]
Dnes večer na pivu si jistě s bývalými kolegy s Kancelářských strojů
zavzpomínáme na kolegu, který ZÁSADNĚ spravoval televize pod napětím
a VN v televizi testoval velikostí jiskry na šroubováku.

Takže smrtelnost "normálního VN" v monitoru bych až tak nedramatizoval.
Pravda, strkat tam ruce zbytěčně pod proudem, to bych nedělal ...

Miroslav Kolombo
kolombo na kolombo.cz