OT: chveni obrazu

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Středa Srpen 15 13:50:52 CEST 2001

On Tue, 14 Aug 2001 17:12:39 +0000 (UTC), Petr Šobáň wrote:

: Podle mě jak jsem odpojil obrazovku tak asi někde došlo k výboji z toho
: vývodu do té desky a té jsem se dotkl, a to ta televize nebyla již nějakou
: dobu vůbec zaplá (asi moje štěstí).

: Obrazovka je pěkné svinstvo.

Len obrazovky by som sa neobaval - mozu tam zostat desiatky kV, ale
kapacita bude tak radu nanofaradov (nechce sa mi to ratat).
Ak sa nemylim, Q = 1/2 C U^2, to mame pre 10 kV a 2 nF nejakych
100 milijoulov. To je sice velmi citelna rana, ale zivotu
nebezpecne zacinaju byt az naboje o dva rady vyssie.

Pokial clovek bastli vo vypnutom televizore, je vacsie nebezpecie,
ze sa po "rane" skaredo poreze, ako ze by mal nasledky vlastny
zasah prudom.

Pre zaujimavost: Ak vas nedajboze niekedy budu defibrilovat,
poslu do vas 200-350 J :-)

Zdravi
--
                                             Stano