LINUX všeobecně - delší

Jan Nováček Konference na cimboraservis.cz
Středa Srpen 15 01:37:21 CEST 2001

Dobrý den.
Zdravím všechny v konferenci. Předem se omlouvám za tu směs
začátečnických dotazů. Dlouho jsem váhal zda tento mail napíšu,
vzhledem k chování některých z Vás, o mnoho znalejších Linuxu (viz.
chování v diskuz...).
Rozhodl jsem se přejít na Linux. Sehnal jsem si RH 7.1cz (3 měsíce zpět)
a od té doby s Linuxem pracuji.
Takže zas až tak strašné to se mnou není:-). Bohužel neznám nikoho kdo
by mi mohl v mém okolí poradit, ukázat co kde jak. Tak jsem nakoupil
knihy. Sháním manuály atd. A začal jsem se učit z tohoto. Tady pramení
má první otázka.
1. Co by jste doporučili k čerpání informací? Průměrný
začínající uživatel strašně dlouho "tápe". Já osobně jsem si koupil
knihu "LINUX dokumentační projekt" (1000 stran). Je v ní v podstatě velké
kulové. Přečetl jsem snad celý root, taky žádná sláva.
Neberte to osobně, ale pro začátečníka to není moc vhodné čtení. Proto
prosím autory článků (snad to nějaký vydržel číst), zda by nebylo
možné napsat seriál typu "Samba tanec s vlky" ještě v lidštější
podobě. Nemyslím jen o Sambě, ale i instalaci driverů, instalaci
firewallu - Masquarade atd. Zatím můj nejlepší objev popisující
srozumitelnou formou otázky lidí jako jsem já je na serveru
Suse.cz. Bohužel vše se vztahuje k Suse, takže umístění adresářů ani
souborů "nesedí"...nehledě na další věci.
Pro mě (a snad nejen mě) vůbec nejlepší rada by byly zodpovězené
dotazy a ukázky z Vaší firemní praxe, kde by bylo polopaticky
vysvětleno jak co zprovoznit.
2. Vypozoroval jsem, že RH má horší technickou podporu než Suse. a s
jádrem obsaženým v 7.1 to také není výhra. Jak to skutečně je? Vyplatí
se mi sehnat si Suse?
3. Nemá náhodou někdo zkušenosti jak z programu The Bat! vyexportovat
zprávy a adresář do nějakého Linux maileru?
4. Mám 2 OS. Jsem v Linuxu nastavím si monitor. Nabootuji do Win a
monitor se posune o 2cm doleva. Co s tím?
5. Které programy v Linuxu umí pracovat s *.doc a *.xls s MS Office?
Vím jen o StarOffice, ale ty se mi zdají oproti MS Office pomalé.
6. Používám Sambu, klienti na Win se tedy dostanou na můj HDD.
Obráceně je to horší. Vše musím mountit šíleným příkazem
(mount -t smbfs -o Username=xxx,Password=yyy //pocitac/disk /mnt...)
Jak lépe?
7. Takových dotazů bych měl hodně. Nechci Vás dále zatěžovat délkou
tohoto mailu a ještě jednou bych chtěl poprosit autory článků
týkajících se Linuxu, zda by se nemohli věnovat výše uvedené tématice.

Doufám, že podobné problémy nemám v této konferenci a vůbec s Linuxem
sám. Čtením man a prohlížením Inetu bych se odpovědí na moje dotazy
dopátral, ale jsou to moře zabitých hodin.

--
S pozdravem,