OT: chveni obrazu

Laubrino laubrino na khsplzen.cz
Středa Srpen 15 09:28:00 CEST 2001

<brz na centrum.cz> píše v diskusním příspěvku
news:20010815071015Z327696-22152+221 na mail.centrum.cz...

> ano, udelal jsem mnoho ruznych kombinaci propojeni,
> ale nakonec se, bestie jedna, stejne rozvlni.
> Presto: co myslite presne 'jinou fazi'?

Elektrika se do baraku vede jako tri faze a jedna zem (tak nak), ale do bytu
vede vetsinou jenom jedna faze a zem mezi kteryma je 220 V. Do sousedniho
bytu vede treba druha faze (kvuli rozlozeni zateze) a zem a taky je to 220.
Mezi jednotlivyma fazema je 380 (viz zasuvka na cirkularku :-)), proto jsou
v jednom byte vetsinou vsechny zasuvky pripojeny na jednu fazi, aby nebyl
bordel pravdepodovne v bezpecnosti. Takze pripojit na jinou fazi vetsinou
znamena vzit to do jiny casti domu (nebo do jiny mistnosti).

Laubrino