Sw. RAID-0 neprezije restart

Miroslav Petricek mirek na petricek.cz
Středa Srpen 15 23:26:10 CEST 2001

Dobrý den,

nějak nemůžu pochopit proč se moje pokusná RAID konfigurace chová tak
jak se chová. Posuďte sami:

Mám dva stejné pokusné disky sda a sdb připojené k řadiči AIC7880. Z
balíku raidtools 0.90 převezmu raid1.conf.sample, uložím ho jako
/etc/raidtab a pomocí "mkraid /dev/md0" sestavím diskové pole a
vytvořím na něm ss (mke2fs /dev/md0).

Potom mě začne být líto vyplýtvané kapacity a rozhodnu se přejít na
raid0. Shodím tedy raid (raidstop /dev/md0), změním /etc/raidtab
podle raid0.conf.sample, znovu vytvořím pole, ss a namountuji. Podle
/proc/mdstat mám teď plně funkční raid0 konfiguraci, kterou můžu
normálně používat, ale s jedním háčkem. Po restartu počítače si linux
začne navzdory správnému určení v /etc/raidtab myslet, že disky mají
tvořit raid1 a začne zrcadlit sdb1 podle sdb2, čímž samozřejmě
přicházím o všechna uložená data.

Dělám něco špatně? Zkoušel jsem disky kompletně smazat pomocí fdisku
i dd a celý postup zopakovat, ale pořád se to chová stejně.

--
/*     Miroslav Petricek           mirek na petricek.cz
       Brno, Czech Rep.            ICQ: 56183467