Red Hat Bugzilla: vecirek jen pro zvane?

Pátek Srpen 17 01:56:34 CEST 2001

On 16 Aug 2001, Milan Zamazal wrote:

>     MK> Pokud nekdo chce pristup k CVS nebo do konference vyvojaru, musi
>     MK> obvykle splnit nejake podminky (obdoba Beta teamu, pristupu k
>     MK> privatnim chybam). Neznam projekt, ktery by nemel v tomto ohledu
>     MK> nejaka omezeni a jejich uroven a volba zpusobu aplikace je vzdy
>     MK> na tech, kteri projekt vedou.
>
> Debian GNU/* má všechny své vývojářské konference zcela otevřené, totéž
> platí pro jeho BTS, existující CVS jsou samozřejmě též kompletně
> přístupna pro čtení.  To samé platí o GNU GNATS (až na editaci zaslaných
> bug reportů) a spoustě dalších projektů.

Kdyz napisu, ze zdrojaky jsou plne k dispozici, napises mi (ty uz
podruhe), ze "ale" Debian ma *read*. Neni to tak trochu to same?

Neslo (nahodou) puvodne o zapisove pravo? Bavili jsme se totiz o
ovlivnovani vyvoje (ne?). To, ze jsou zdroje k dispozici je uplne normalni
(ok, u nekterych produktu nekterych producentu ne, ale neni to pripad RH).
Take je uplne normalni, ze nektere veci CVS verejny nemaji nebo maji jina
specifika (napr. Linuxove jadro, to se vydava jako tarbally a zadny CVS
neni - dle tvoji argumentace je to spatne).

U zapisu taky nevidim rozpor. GNU si to chrani, RH si to chrani a zase tu
neni rozpor.

Takze uklidnit by se prinejmensim meli vsichni. Tj. nejmene ja, protoze
jsem vyjel zostra, kdyz jsem to psal uz poctvrte (ted popate), tak i Ty,
protoze se opakujes.

Sorry. Argumetovat necim, co jde z cesty (tj. ohanet se ctenim, kdyz jde o
zapis) nebo necim, co je temer ekvivaletni (tj. distribuce tarbalama nebo
CVS ve smyslu cteni) mi _opravdu_ prijde jako velke nedorozumeni.

Jeste lepsi je to slovo 'zcela'. Neni to nahodou ekvivaletni pojem (RH
maji vetsinu konferenci otevrenou a mensinu uzavrenou, coz jsem psal)? A
kdyz jo, proc to podavat jako protiklad?

Chapu, mozna je to mineno tak, ze RH sucks, Debian rules. To by melo
logiku. Ale zcela evidentne je to zbytecna flamewar. Jsou to jine svety.
RH je komercni (a plati mimochodem i lidi, kteri pak participuji na
projektech, ktere i Debian vyuziva). Debian komercni [*] neni (i kdyz i
mistni SuSE Debianisty zamestnava, takze to evidentne prorusta a neni
potreba (pripadne) vyhlasovat svatou valku). A oba se navzajem vyuzivaji a
doplnuji.

[*] coz nebrani naslednemu komercnimu vyuziti Debianu, takze to vyjde
    vyznamem nemlicht nastejno jako rovnou komercni distribuce od RH
    (taky volne dostupna jako Debian)

PS: chapal bych, kdyby slo o prestrelku o obchodni politice, investicich,
    chovani firmy. Ovsem u vyvoje...???

PS2: dovedeno do dusledku - kdyz je Alan Cox zamestnanec RH, meli bychom
     na nej zacit nadavat, protoze CVS nema, klidne si komunikuje v
     uzavrenych konferencich, patche od nekterych lidi nebere, debaty
     o svych zmenach nevede verejne, dokonce si nezalozil ani svoji
     public konferenci....  Absurdni, ze jo ;-)

--
                        Milan Kerslager