RAM 1GB - server nepouziva celu

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Pátek Srpen 17 15:19:45 CEST 2001

Stepan Cirkl wrote:
: narazil jsem na jeden server, kde je 1 GB RAM. Na servru je nainstalovan
: RH 7.0. Jadro je puvodni z distribuce, SNMP (2*P III). Puvodne jsem pres
: free zjistitl, ze server pouziva pouze zlomek RAM. Kouknul jsem do
: linux.conf, pridal mem=1024MB, /sbin/lilo, restart. BIOS ukaze spravne
: cele 1GB.
: Po restartu ukazuje free, ze ma k dispozici 885 MB RAM. Je to normalni?
: Pokud si to dobre pamatuju, tak free neukazuje pamet, jenz obsadi
: Kernel, ale i tak mi pride, jako by se 128 MB nepracoval. (Rozdil  cini
: 139 MB, coz je moc).
:
: Umite mi to nekdo vysvetlit?
:
	Ano. Jednak BIOS nerekne jadru spravne, kolik ma pameti
(proto nutnost mem=1024M v lilo.conf) a jednak std. kernel umi pracovat
jen s o neco malo mene nez 1GB pameti (to je tech 139MB). Zkompilujte
si kernel s CONFIG_BIGMEM (nebo nainstalujte balik kernel-enterprise, tusim).

-Yenya

--
\ Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz>       http://www.fi.muni.cz/~kas/
\\ PGP: finger kas at aisa.fi.muni.cz   0D99A7FB206605D7 8B35FCDE05B18A5E //