RAM 1GB - server nepouziva celu

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Pátek Srpen 17 15:39:53 CEST 2001

   From: Stepan Cirkl <stepan.cirkl na mssch.cz>
   Date: Fri, 17 Aug 2001 13:58:17 +0200

Zdravím,

   > narazil jsem na jeden server, kde je 1 GB RAM. Na servru je nainstalovan
   > RH 7.0. Jadro je puvodni z distribuce, SNMP (2*P III). Puvodne jsem pres

s/SNMP/SMP/

   > free zjistitl, ze server pouziva pouze zlomek RAM. Kouknul jsem do
   > linux.conf, pridal mem=1024MB, /sbin/lilo, restart. BIOS ukaze spravne

s/linux.conf/lilo.conf/

   > Po restartu ukazuje free, ze ma k dispozici 885 MB RAM. Je to normalni?
   > Pokud si to dobre pamatuju, tak free neukazuje pamet, jenz obsadi
   > Kernel, ale i tak mi pride, jako by se 128 MB nepracoval. (Rozdil  cini
   > 139 MB, coz je moc).

Podívejte se na nastavení proměnné CONFIG_HIGHMEM a CONFIG_HIGHMEM4G nebo
CONFIG_HIGHMEM64G. A když už jsme u těch FAQ, tak odpověď je možné nalézt
i na http://sdb.suse.cz/sdb/cz/html/kotyzova_1gbkernel.html nebo třeba i na
http://uwsg.iu.edu/hypermail/linux/kernel/0105.1/1169.html (dokonce
i s patchem, který dosud nebyl aplikován).
--
Pavel Janík

You don't go back to using vi because "Emacs is too complicated".  Only
people with serious mental defects "go back to vi".
                  -- Per Abrahamsen, in gnu.emacs.help