mysql a czech charset?

Jan Havlicek havlicek na vse.cz
Pátek Srpen 17 19:22:04 CEST 2001

Tomas Vida wrote:

> jak zkompilovat mysql 3.23.41 mi nikdo neporadil, takze jsem to zkusil
> nainstalovat z RPMka. Instalace probehla bez problemu, mysql jsem spustil a
> nastavil v nem prava.
> Jak mam ale zmenit client a server charset? Defaultne tam je latin1, coz mi
> samozrejme moc nevyhovuje. Da se to nejak v rpm instalaci zmenit?

Nejprve bych rad vyjadril celkem slusne nasr*** nad reakci p. Mruzka, ta
odpoved byla k nicemu. V manualu je napsano, jak zprovoznit mysql s
cestinou pomoci kompilace, ale v puvodnim dopise bylo jasne uvedeno, ze
se nezdarilo (bohuzel nebylo vice rozvedeno jak to nezdarteni dopadlo).

Jinak odpoved je takova:

default balicky umi pouze charset ISO-8859-1. Pro zprovozneni czech je
treba kompilovat. Ja to delal na Mandraku nasledujicim zpusobem:

Nainstaloval jsem MySQL.....src.rpm
V patricnem adresari jsem upravil spec soubor tak aby tam bylo
--with-charset=czech

pomoci rpm jsem vyrobil novy src.rpm (jak viz man rpm) a ten zkusil
skompilovat (opet viz man rpm) Nezdarilo se. Pricina byla v kompilatoru.
Jednak je treba mit zprovoznene Object C nebo C++ ted nevim, tedy mit
nainstalovane potrebne balicky, druhak spec soubor od MySQL predpoklada
kompilator egcs, na Mandraku vsak je tusim pgcc. tedy jsem zopakoval
predchozi kroky s tim, ze jsem ve spec souboru upravil jeste kompilator
(tusim na dvou  mistech prostym prepisem egcs na pgcc) a zkusil znova. A
ejhle.. bylo to.

Honza

--