Routovani: "kradeni" packetu z ethernetu?

Veros Kaplan veros na tac.cz
Pondělí Srpen 20 08:21:02 CEST 2001

Petr Tomasek wrote/napsal:

: Mame tu takovy problemo:

  Take jsem ho tady mel, v patek :-)

: Je sit a na ni nekolik (zretezenych routeru). Sit je pripojena do internetu
: pres ethernet (teda pres FWA, ktere nejak jede pres ATM, ale na konci z
: krabice leze ethernet). Sit ma jisty pocet _verejnych_ adres, ktere je
: potreba routovat pres uvedene routery, bohuzel
: provider zene vsechny packety na ethernet (primo) a neni s nim rec.

: Takze ted zbyva asi jedina moznost: premluvit router,
: aby "kradl" packety z etherntu urcene pro vnitrni sit (s verejnymi
: ip adresami) a forwadoval je na vnitrni rozhrani.

: Moje otazky: 1) delal nekdo neco podobneho? Je nejaky jednoduchy zpusob,
: jak toho dosahnout?

   Podivejte se na Proxy-ARP-subnetting-mini-HOWTO (nebo tak nejak) a
upravte si popsany navod k obrazu svemu.

    predstavte si situaci (miluju ascii art :-)

   ---/   +---------------+     eth2+---------+    +------+
     /----| cerna skrinka |---------|  router |----| glum |
          +---------------+         +---------+    +------+

   Staci routeru vysvetlit, ze kdys s bude cerna skrinka ptat po MAC
adrese gluma, tak router odpovi sam (vlastni MAC adresou). Cerna
skrinka si bude myslet, ze glum sedi na stejnem drate a posle paket pro
gluma s IP adresou gluma, ale MAC adresou routeru. Routeru dojde paket
pro gluma (ac karta neni v promisc.rezimu) a posle jej dale glumovi.
Jak proste.

   Dela se to takto:

# arp -i eth2  -Ds 192.168.20.20 eth2 pub
      `------' `-' `-----------' `--' `-'
          |     |        |        |    MAC adresa se ma publikovat
          |     |        |        |    ven (odpovidat na MAC dotazy)
          |     |        |        ma sa pridat MAC adresa zarizeni eth2
          |     |        do tabulky se prida vazba MAC - tato IP (glum)
          |     ze se to nema mazat z tabulek
          pridat do tabulky k tomuto rozhrani, jinam neposilat

: Muzete me nekdo potvrdit, ze tudy cesta nevede, nebo delam neco spatne?

    Nevylucuji, ze tudy cesta vede, ale musel byste nejspis nastavit
zarizeni do promiskuitniho modu.

S přáním pěkného dne

Věroš Kaplan
--