Žurnálovací fs a linuxové distribuce

Pondělí Srpen 20 09:28:22 CEST 2001

On Mon, 20 Aug 2001, Slavek Banko wrote:

> A proč o XFS či JFS nemá smysl se bavit? JFS neznám, nemohu se k němu
> tedy vyjadřovat. Ale u XFS mi připadá docela silné zázemí (SGI). Navíc
> fakt, že se nejedná o "nový" souborový systém, ale "jen" o portaci již
> osvědčeného souborového systému, mi připadá jako znatelná výhoda.
>
> Zcela bez problému jej používám již na třech svých strojích. (Přičemž na
> prvních dvou z nich jsem zkoušel ReiserFS a rád jsem jej v obou
> případech poté nahradil za XFS, na třetím šel rovnou XFS).
>
> Slávek.

Ext3 je mezi FS na tom velmi dobre, protoze pouziva velmi stabilni kod
ext2 (ext3 je zpetne i dopredne kopatibilni, tj. lze volne prechazet od
ext2 k ext3 beze ztraty dat). Ext3 je rutinne nasazen na nekterych velkych
serverech (co vim, tak napr. rpmfind.net) a jedna se o dobu radove od 2
let (a mene samozrejme). Podrobnosti jsou v archivu konf. o ext3.

http://www.uow.edu.au/~andrewm/linux/ext3/

Je velky rozdil mezi tim, kdyz neco pouzivate a *nemate* k dispozici zadne
overene reporty, ze to zlobi a mezi tim, kdyz takove reporty mate. Dalsi
problematicky bod pak je, ze se tyto chyby skryvaji a debata o nich se
desitky mesicu v konferenci l-k zvrhava v obvinovani top-maintaineru ze
zaujatosti (takze misto odstraneni chyby se to jen okecava).

Co se tyka funkcnosti, muste verit tomu, co o tom rikaji maintaineri
jednotlivych FS a pak si projit konference vyvojaru a sledovat zminky o
techto FS a pak si vytvorit vlastni obrazek. Daji se take nalezt ruzne
testy vykonnosti, ovsem jen malo testu ma blizko k realnym podminkam,
spise jsou dost specialni.

Kdyz uz mluvim o ext3 - Oracle pry nedavno posilal do konference
linux-kernel svoje vlastni testy a ext3 na tom byl vice, nez vyborne. Take
se ceka na slouceni -ac patchu s Linusovym stromem, ktere resi nekolik
pretrvavajicich problemu s ext3 v originalnich jadrech.

--
                        Milan Kerslager