KDE 2.2 a diakritika u velkych pismen.

Pondělí Srpen 20 21:53:22 CEST 2001

On Fri, 17 Aug 2001, Marek Zizka wrote:

> Zvlastni vsak je, ze kdyz prekopiruji text s temito znaky pres
> clipboard napriklad do KMailu, tak te me je zobrazi. I kdyz se tedy
> pred dotycnym znakem zobrazi '-B'.

"-B"? to je pravdepodobne symptom toho, ze KMail ma nejake problemy
s "compound strings" (nebo jak se ta prisernost jmenuje), ktere se
pouzivaji pro textova data prenasena mezi ruznymi X klienty. Sekvence,
ktera se v nich pouziva pro prepnuti na kodovani ISO 8859-2 totiz AFAIK
obsahuje pismeno B.

On Fri, 17 Aug 2001, Zdenek Pizl wrote:

> moje nastaveni je :
> LANG=cz_CZ
> LC_ALL=cs_CZ a vsechno bezi ...

To je zvlastni schizofrenie: jednou cz_CZ a podruhe cs_CZ. Spravne je
samozrejme to druhe a pokud je LANG skutecne nastaveno na to prvni, tak se
to nejspis neprojevi z toho duvodu, ze LC_ALL ma vyssi priority nez LANG.
Spravne by to totiz melo fungovat tak, ze pro kazdou lokalizacni kategorii
se nejdriv zkouma LC_ALL, pokud neni nastaveno, tak LC_x, kde x je
prislusna kategorie (tj. napr. LC_MESSAGES), a teprve kdyz ani to neni
nastaveno, tak LANG. Ovsem pro zmateni nepritele existuje jeste LANGUAGES,
coz je takova podivnost majici vliv pouze na (GNU) gettext a majici zrejme
prioritu jeste vetsi nez LC_ALL (pokud to nekdo neopravil, protoze je to
spis chyba nez vlastnost).