KDE 2.2.0 pro Red Hat

petr.adamek na antek.cz petr.adamek na antek.cz
Úterý Srpen 21 10:28:14 CEST 2001

> muzete jeste popsat co je to hinting?
> z anglickych stranek mne to neni moc jasne
Jestli to dobre chapu tak hinting je informace ve fontu, ktera
popisuje jak ma pismenko vypadat v malem rozliseni. Pokud mate
glyph (tvar pismene) popsan pomoci krivek (TrueType, Type1) tak v
malych rozlisenich muze pismenko vypadat hnusne, no a hinting
vlastne rika jak by pro dane (male) rozliseni melo pismenko
vypadat.
BTW: Nekde jsem cetl ze hinting mel byt velkou vyhodou TrueType
oproti Type1 fontum, nicmene tvurci TrueType fontu hinting dost
flakali, takze pro profesionalni pouziti (DTP) se prosadily Type1
fonty. V malych rozlisenich vypadaly oba druhy fontu podobne a ve
velkych mel Type1 trochu navrch, diky tomu ze je popsan
kubickymi krivkami, kdezto Truetype jen kvadratickymi.

AdaMcPetr
petr.adamek na antek.cz
http://www.antek.cz