Zasekavani systemu s novou pameti

Oto Buchta tapik na neo.cz
Úterý Srpen 21 15:51:46 CEST 2001

Ahojte,
pred nedavnem jsem si poridil novou pamet SDRAM 128MB/133MHz,
ale jak to tak vypada, neco s ni neni v poradku.
Na masine s FIC VA603+ s AMD K6/300, takt 3x100MHz,
se masina po kratkem case vzdy polozila.
Memtest86 vetsinou jel bez problemu nekolik hodin.
Jednou ale po 5:50:__ (az jsem rano vstal) jsem na obrazovce objevil 17 tisic
chyb a pocet neustale narustal.

Kdyz jsem RAMku predhodil do noveho boardu s Thunderbirdem 900 (desku nevim),
kde drive bylo 256MB RAM a vse behalo k me plne spokojenosti, se najednou
sistem zacal na pulvterinky zasekavat a zacal jsem dostavat takoveto vysledky
uptime pri startu aplikace (toto byl konkretne Netscape):

tapik na pc4:~ > uptime
  3:39pm  up  1:29,  3 users,  load average: 5.57, 2.82, 2.53
tapik na pc4:~ > free
             total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:        125824     124356       1468          0       1596      78500
-/+ buffers/cache:      44260      81564
Swap:      1052216     187220     864996
tapik na pc4:~ >

Nesmyslim si, ze by to bylo az tak problematicke s tim swapem.

Vas bych se chtel zeptat, jestli si myslite, ze je to normalni (takovy load)
nebo ze problem muze byt opravdu v pameti. Vite, nerad bych se u prodejce
ztrapnoval, ze mam blbou RAM, kdyz chyba muze byt na strane meho domaciho
motherboardu, se kterym se RAM nesnese.

Dik vsem,
--
Oto 'tapik' Buchta