RE: Partition u více, než 4 oddílů s Windows - vyřešeno?

radek.karaffa na ct.cz radek.karaffa na ct.cz
Úterý Srpen 21 15:36:19 CEST 2001

> Rozdíl je ten, že Windows vytváří oddíly takto:
>
> hda1
> hda5
> hda6
>
> Zatímco Linux takto:
> hda1
> hda2
> hda3
> hda5
> hda6

Asi jste si nevsiml toho rozdilu uz pri pouzivani fdisku ala MS
Ten debil msfdisk umi jen jednu primarni (rozumej fyzickou) partition.
dalsi dela jako logicke v extend partition.
Linux ma striktne vyhrazeno hda1-hda4 pro primarni nebo extend partition
a prvni logicke partition zacinaji na hda5 (s cimz samozrejme souhlasim)
jako priklad rozdeleni HD muzu uvest moji dostatecne divokou testovaci
sestavu

hda1 - 2GB - Solaris8
hda2 - 2GB - FAT16 Win98 (3x v drvspace souborech)
hda3 - 4GB - ext2 Linux Redhat7.0
hda4 - extend
hda5 - 256MB - swap Linux
hda6 - 2GB - FAT32 Win2k
hda7 - 10GB - FAT32 data

bootuju to XOSLem

partitions pripraveny fdiskem z linuxove fd pred instalaci vsech systemu

koexistence solarisu a linuxu je problematicka, koho by to zajimalo
a chtel by se vyvarovat zniceni nainstalovaneho solarisu,
muze konzultovat primo se mnou.

win98 v drvspace souborech je takovy muj figl jak mit nekolikery
windows v jedne fyzicke partition, staci zmodifikovat drvspace.ini a
reboot
bocni vyhody: libovolny pocet windows na testovani,
jednoducha zaloha jak cerstve instalace tak ziveho systemu
proste jednou za cas vypalim na CDRW soubor drvspace.00x a jsem happy
po zniceni systemu mi staci bootovaci disketa msdos s ovladacem CD,
nakopirovat to na disk a rebootovat
pokud tento system nekoho zajima, opet kontaktujte primo mimo konferenci

win2k lze bez problemu instalovat primo do logicke partition
i nad hranici 8GB, ntloader a rozhodovani si daji ale do C: disku win98
pokud v te chvili jiz je pristupny, zatim to tak pouzivam
(chi vyzkouset spousteni Win2k v logicke partition primo, XOSL by to mel
umet)

> Jako další problém je ten, že Windows 95 si pomocí fdisku typ oddílu
> nastavuje na 0B (= Windows95 FAT32), zatímco v Linux+Windows HOWTO
> doporučují 0C (= Windows95 LBA).

no jestli Win9x nastavi 0B nebo 0C zalezi na na velikosti disku,
msfdisk udelal na 2GB HD typ 0B a na 40GB HD typ 0C ;-)

--
radek.karaffa na ct.cz