Red Hat Bugzilla: vecirek jen pro zvane?

Úterý Srpen 21 20:58:00 CEST 2001

On 21 Aug 2001, Cejka Rudolf wrote:

> Souvislostem mezi temito vetami opravdu vubec nerozumim. Mam-li se
> vyjadrit v souvislosti s FreeBSD, vyvojovy model absolutne nesouvisi s
> tim, kdo a kolik lidi projekt vede. V soucastnosti projekt vede 9 lidi
> zvolenych temi, kdo maji zapisova prava co CVS (jadro + porty +
> dokumentace + ...), kterych je pres 250, ale aktivnich je mene. Pokud
> neco zpomaluje vyvoj, tak je to mensi mnozstvi prace, ktera je v ramci
> projektu vykonana, nikoli modelem vyvoje. Vyvojovy model se uz hodne
> dlouho nezmenil: Vyvojari pracuji nad CVS a jakoukoli zmenu muzu mit
> [...]

Slo prave o ten volebni system, pokud se pamatuju. V Linuxu se mainainerem
nejake casti kodu muze stat v podstate kdokoliv, kdo se zacne snazit.
Nedriv protlaci neco pres znamou osobu (treba pres A. Coxe) a pak se tak
nejak stane spravcem te prislusne casti. Nevoli se, zalezi na aktivite (a
schopnosti presvedcit, tj. male srozumitelne patche resici jedinou vec
spise, nez jeden velky atd).

V Linuxu mi to prijde hodne zivelne. Ale zpet - puvodne zde slo tusim o
to, ze si nekdo stezoval, ze mu Linus nevzal patch a ze se muselo cekat.
Mohlo to byt take tim, ze v 2.4.x se hlavne z pocatku zmeny nebraly
(protoze se braly jen opravy nebo "dulezite" veci, jako treda ReiserFS a
rychla vyvojova rada neexistovala). Mohlo to mit i dalsi duvody, ale o
tech stezovatel (v te citaci) tusim nepsal, takze se o tom muzem jen
dohadovat a to (skoro) nikam nevede... krome generalizovani a rychlemu
odsouzeni cehokoliv.

--
                        Milan Kerslager