Re: Partition u více, než 4 oddílů s Windows - vyřešeno?

Ing. Miloslav Ponkrác postovni.holub na atlas.cz
Úterý Srpen 21 21:34:52 CEST 2001

>Asi jste si nevsiml toho rozdilu uz pri pouzivani fdisku ala MS
>Ten debil msfdisk umi jen jednu primarni (rozumej fyzickou) partition.
>dalsi dela jako logicke v extend partition.

To jsem si všiml. Jenom to píšu, protože je nejenom neumí vytvářet, což bych
ještě bral, ale dokonce neumí ani s jinak vytvořenými partitions moc
pracovat, což jsem otestoval. Jakmile počet partitions přesáhne určitý počet
(u mě jich bylo 10), tak je dost zmaten. A píšu to hlavně proto, že o tom
není v Linux+Windows HOWTO ani zmínka. I když je možné, že se jim také
nelíbily partition nad 8 GB, ale to pochybuji, protože předtím dosáhl přes
LBA na celý disk sám. Tipnul bych si na nějakou chybku ve Windows, která se
projevuje jen zřídka.

>no jestli Win9x nastavi 0B nebo 0C zalezi na na velikosti disku,
>msfdisk udelal na 2GB HD typ 0B a na 40GB HD typ 0C ;-)

Jako problém vidím, že Linux+Windows HOWTO neobsahuje potřebné informace.
Prověřil jsem si, že s nastavením doporučovaném v tomto HOWTO to neběhá.
Proto jsem se chytal všeho, a toto byl jeden z faktů, který mi pomohl k
rozběhnutí. Chtěl jsem se podělit se zkušenostmi. Díky za doplnění.

S pozdravem

Miloslav Ponkrác