Zalohovani

Petr Skoda skoda na sunstel.asu.cas.cz
Úterý Srpen 21 22:29:42 CEST 2001

On Tue, 21 Aug 2001, Martin Mačok wrote:

> Pod 2.4 jadrami dump nefunguje korektne a jestlize program, ktery
> pouzivate na zalohovani nefunguje korektne, tak to znamena, ze je to
> zalohovani naprt.

Proboha kaci se zakladni modla celeho UNIXu - od nepameti se na vsech
systemech pisou manualy o zalohovani full dumpem (nebo u SOlarisu
ufsdumpem) vetsina zalohovacich systemu (amanda, afbackup aj.) je na tom
zalozena - spousta cennych dat sveta je tomuto "stupid programu - cituji
LT) sverena a ted najednou prijde jadro 2.4 a bez varovani vse zpochybni (
a jak rika Linus bude hur). Muzete nekdo vysvetlit v cem je problem ?
Znamena to, ze i kdyz poctive odmontuju disk a prejdu do single user modu,
ze i potom se mi neulozi co ma?
Zatimco u 2.2 to chapu tak, ze ulozi.

Jasne je, ze kdyz mi neco bude pod rukou psat (nebudu v single) tak se v
principu muzu nadit spatnych dat, ale zase ta pravdepodobnost pri
zalohovani napr /home v dobe kdy na tom lidi nedelaji - v noci napr. je
temer nulova - proc by mi mel nekdo zapisovat do zdrojaku prave vyvijeneho
programu. A na menici se data je preci /var , ne ? A tam by me zase nemelo
moc bolet kdyz ho neuvedu do stejneho stavu po havarii - maximalne prijdu
o par mailu.

Jak je to tedy se zvysenou nebezpecnosti dumpu na 2.4 ? Je to kvuli kesim
mnohem horsi i ve vyse uveden prikladu ?

A co tar ?  Pred cca rokem nekdo chvalil, ze umi korektne vsechny mozne
uskali souboru (immutable, sparse files, linky apod) . Takze ted je neumi
, nebo to jsou jen prenice s teoretickym ale malym rizikem ?

Osobne jsem mockrat kopiroval z disku na disk (i roota a /var  pomoci
tar cf - .|(cd /nove_misto; tar xvf -) a chodilo to. To ted bude jinak ?

*  Petr Skoda                         Tel   : (0204) 649201, l. 361     *
*  Stelarni oddeleni                          (0204) 620361, 620136     *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (0204) 620250             *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda na sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            pskoda na mbox.cesnet.cz     *