Kde konfigurovat (rh)?

Úterý Srpen 21 23:17:29 CEST 2001

On Tue, 21 Aug 2001, Petr Tomasek wrote:

> Hmmm... prominte ten podrazdeny ton, ale kdyz se clovek pta na konfiguraky
> a dostane odpoved linuxconf, tak to na***e.

Moje odpoved nasledovala po Vasem jednoradkovem nevhodnem vylevu: "Chtel
jsem konfiguraky a ne kdovijake prasarny.", ktery jste pouzil na mou
slusnou a strucnou radu ohledne pouziti nastroje. Nedelejte ze me nekoho,
kdo se hned rozciluje, kdyz to byla az reakce na Vasi nevhodnou a hrubou
reakci (asi jste me chtel pokarat za to, ze Vam vubec radim nebo co).

A ted k veci: je modni nadavat na Linuxconf, ale on tak spatny zase neni.
Vetsina lidi ma pravdu jen v tom ze:

a) modifikuje soubory bez upozorneni
b) kombinace rucniho editovani a pouzivani linuxconfu vede casto k
   problemum, obvykle diky a)

Jinak je podle meho docela slusny (sympaticke je textove rozhrani).

> Pokud byste si poradne precetl muj mail, tak byste zjistil, ze jsem
> si konfiguraky nasel (v rc. skriptech), jen jsem se ptal, kde je
> to popsane v dokumentaci k RH (abych nemusel priste grepovat rc. skripty)
> Bohuzel ani v jednom z tech preslavnych RH-guides to neni.

Use the source, Luke. Komentovat shellove skripty by bylo dost zbytecne.
Mohou se casto menit, ta prace za to nestoji. Zacatecnik pouzije nastroj,
pokrocily koukne a vidi.

> To neni otazka kasani. Chci vedet presne, kde co delam. Konfiguraky
> maji jednu obrovskou vyhodu: jsou to soubory, takze si s nima muzu
> delat, co chci (editovat vi-ckem, zazalohovat, prekopirovat na jiny
> stroj, dat do nich vlastni komentar, nechat tam stare nastaveni -
> zahashovane atd.). Nesmyslu jako linuxconf, nebo yast se desim. :-o

Ja pro vestinu toho, co se tyka /etc/rc.d/* skriptu komentare nepotrebuji.
Kdyz komentar, tak do meho skriptu, ktery je jinde (obvykle firewall,
konf. sendmailu, DNS delam zasadne rucne nebo skripty, DHCP taky). Skripty
z distribuce nemenim, protoze to pak ztezuje updaty. Stare IP adresy,
routy apod. se daji nastrkat do poznamkoveho souboru... a zbytek /etc se
stejne linuconfem nebo podobnym nastrojem neovlada (treba na smb.conf je
swat, cronovy tabulky...).

...ono vymyslet kolo je obvykle ztrata casu (mam nastroj, proc ho
nepouzit, je to jednodussi, cas venuju necemu jinemu).

> No vidite, ja pouzivam radsi konfiguraky, protoze muzu pouzit stare,
> kdyz chci vedet, co se zmenilo, dam si diff a aspon se necemu novemu
> priucim...

To muzete vzdycky, ne? Dokonce si muzete udelat pro /etc CVS a mit tak
pristup ke vsem verzim (to uz tady nekdo radil).

--
                        Milan Kerslager