Lze externi ISDN modem pouzit pod Linuxem?

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Středa Srpen 22 11:29:47 CEST 2001

linux na trinidon.cz schrieb in Nachricht <054301c12ae2$63d28100$eec809c0 na pcrenata>...

>Lze pro pripojeni v Linuxu pouzit externi ISDN modem?

Ak umoznuje pripojenie cez seriovy kabel a pozna AT prikazy,
ano - z hladiska Linuxu sa nelisi od analogoveho.

Co sa tyka USB krabiciek, nemam predstavu.

>Co je treba mit za software?

Taky isty ako pre analog.

>Lze mit WVDIAL pro externi ISDN modem?

Ano. Nastavenie modemu si uz musite vycitat z jeho dokumentacie
a u providera treba zistit, ake protokoly podporuje a podla
toho ho nastavit. Kym to klapne, par impulzov pretelefonujete.

Moja skusenost: ZyXEL 2864I s najnovsim firmware bez
najmensich problemov.

Pokial niekedy uvazujete o channel bundlingu (128 kbps cez
dva kanaly), odporucam skor kartu - klasicky seriovy port
tym totiz zahltite a nie kazdy externy modem ten bundling
zvlada. Karta je aj pohodlnejsia (na druhej strane sa neda
vypnut a nevidno LED-ky, co je pre cloveka zvyknuteho
na klasiku spociatku dost neprijemne). Ja som ju tiez
nakoniec kupil a ext. modem pouzivam len pokial chcem
volat na analogove cisla (ten ZyXEL to vie).

Zdravi
--
                                                Stano