Red Hat Bugzilla: vecirek jen pro zvane?

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Středa Srpen 22 15:10:34 CEST 2001

Milan Kerslager schrieb in Nachricht ...

>ALE JAK TO CHCETE DOKAZAT? Jak chcete odlisit "dobry" a "spatny"?

Dokazat sa v tejto branzi neda nic - neexistuju dva totozne projekty
lisiace sa iba stylom managementu. Po svete vsak existuju desattisice
projektov zrovnatelnej velkosti a niekolkonasobok takych, co skrachovali.
Ignorovat ich skusenosti je kratkozrake.

>Zcela evidentne tu porad omilame jednu vec - a to, ze Linux (pry) nema
>spravne vedeni projektu (je to modni rikat, protoze kazdej trouba, kteryho
>v roce 1992 nenapadlo neco takovyho delat, si mysli, ze se zviditelni
>kritikou).

Dakujem za ohodnotenie.

Nevravim, ze stiham pre opensource robit nejak vela, ale moj patch
bol v elm-e este ked Linus poslusne sedaval na prednaskach :-)

>Nikdo z nas nikdy nevyvijel jadro jako on. Nikdo z nas nemuze vedet, jak
>se jemu pracuje nejlepe. Tak proc ho sakra nutit a odsuzovat prave proto,
>ze "vsichni predci vedi...".

Pretoze si niektori z nas myslia, ze pozadovane zmeny by pomohli
Linuxu stat sa kvalitnejsim a jeho vyvoju stat sa efektivnejsim.
Ako sa pracuje Linusovi je sice dolezite, ale ak kvoli tomu buzeruje
ostatnych a nevaha plytvat ich casom (co sam nepopiera -
"Because I'm a bastard, and proud of it! " v diskusii o kernel debuggeri,
http://www.softpanorama.org/People/Torvalds/linus2000.shtml),
pripravuje sa o dobrych vyvojarov.

V mojom pripade hovorim zo skusenosti - opakujem, ze som presiel
vsetkym od diveho hackingu az po prilis pevne pravidla. Ako obvykle,
optimum vidim niekde uprostred.

A uz som sa aj naucil, ze tim, v ktorom sa niekto hra na boha, funguje
podstatne horsie ako tim partnerov, kde sice jeden ma pravomoc
a nevaha ju pouzit, ale pocuva tych ostatnych a ich rady aspon
seriozne zvazuje. Ze taky clovek nevaha investovat nieco z vlastneho
casu a pohodlia, ak je vysledkom lepsia praca timu ako celku,
je samozrejme.

Suvislost s Temelinom mi unika (jedine ze by sa roztrasenost VM
v 2.4.x porovnavala s tou nestastnou turbinou :-)), takze sa k nej
vyjadrovat nebudem.

Zdravi
--
                                                       Stano