Red Hat Bugzilla: vecirek jen pro zvane?

Středa Srpen 22 14:26:38 CEST 2001

> ALE JAK TO CHCETE DOKAZAT? Jak chcete odlisit "dobry" a "spatny"? Da se to
> jen nastavenim nejakych pravidel a jejich naslednym dodrzovanim. Pravidla

	Proc tedy Linus a ostatni 'horni' neustale porusuji to co si stanovi?

> Mozna je to dobre, mozna spatne. To nikdo neni shopen exaktne overit,
> protoze je to same "kdyby". Existuji jine varianty, jine projekty, jine
> podminky, jine zamery. Pokud budou zivotaschopnejsi, nez Linux, prijde na
> ne rada. Ovsem predikovat jejich vyvoj je velmi osemetne.

	Ted napisu jedno kdyby, ale jsem bytostne presvedcen, ze kdyby se Linux
od roku 1992 vyvijel alespon spetkou dle zasad softwaroveho inzenyrstvi,
byl by dneska vyvoj jadra uplne nekde jinde (daleko dale). Ostatni
projekty maji dneska jednu velkou smulu, porad se na ne bude divat, ze
od Linuxu opisuji a ze je to pisnicka na tu samou notu, proste jine OS
jsou v uplne jine pozici nez byl a je Linux, nechapes to?

> Tvrdit tady, ze Linux pujde do pekla, je blbost. Bud to vyjde a dotycny se
> bude citit jako Buh nebo to nevyjde a tise na to zapomenem (je to 50 na
> 50).

	Ja se za svuj nazor nestydim a klidne ti za 20 let pisemne stvrdim, ze
jsem v roce 2001 tvrdil, ze soucasny smer vyvoje managementu vyvoje
Linuxu vede do pekel...

> Zcela evidentne tu porad omilame jednu vec - a to, ze Linux (pry) nema
> spravne vedeni projektu (je to modni rikat, protoze kazdej trouba, kteryho
> v roce 1992 nenapadlo neco takovyho delat, si mysli, ze se zviditelni
> kritikou).

	Vis Milane, otocim to trochu jinym smerem, vim, ze nepochybne dost casu
stravis tim, ze vytvaris distribuci apod. Jak dalece se ale venujes
systemovemu programovani? Zkus najit relevantni popis chovani,
zdokumentovane volani jadra nebo jine naprosto elementarni informace,
ktere kazdy Interface proste musi mit (opravdu cteni soure neni ani
referencni prirucka) - nejde jen o samotne vyvojare jadra, ale o tisice
systemovych programatoru na ktere navazuji aplikacni programatori -
skutecne to nechapes? Zkus nad jadrem napsat nejaky modul (neni myslenko
jadrem zaveditelny, proste komponentu), ktery jadro vyuziva (nikoli
knihovnu) - zabere Ti to daleko vice casu nez by melo u radne vedeneho
projektu. Na tisice clovekodni na jadre navazuje radove daleko vice
clovekodnu systemoveho a aplikacniho programovani - prvni skupina se
tvari, ze si tech dalsich vuebc nevazi a ta druha skupina se bouri -
myslis, ze neopravnene?

> Ale PROC? Jak muzete vedet, ze prave model, ktery se pouziva,
> je pro nej vyhodny nebo ne (mimochodem - presne stejne debaty jsem videl
> uz pred 5-7 lety a kde jsme ted?)? Linus ho opticky ridi sam, prakticky
> ovsem vice lidi, kazdy svoji cast. Komercni firmy na nej koukaji jako na
> Linux, tedy dilo, za ktere ruci jeden clovek a asi se jim to libi.

	O posledni vete jsi vazne presvedcen, pracoval jsi nekdy v takovem
komercnim spolecenstvi, ze muzes vypustit toto, hluboce se mylis a
argumenty nema smysl jmenovat...

> bude opravdu CVS nekdy pouzivat. Treba taky nikdy, ale je to *jeho* vec a
> *jeho* projekt. Udelejte fork a ukazte, ze jste lepsi. Kecat je na nic. Ja

	Vis, mohu ukazovat jak jsem dobry pokud o mou praci nekdo stoji, ver
mi, ze jsou jine projekty, kde je o mou praci zajem a kde vysledky jsou
vyuzivany (namatkou PostgreSQL)... a s Linuxem maji spolecneho jen to,
ze mimojine bezi na Linuxu...

> Nikdo z nas nikdy nevyvijel jadro jako on. Nikdo z nas nemuze vedet, jak
> se jemu pracuje nejlepe. Tak proc ho sakra nutit a odsuzovat prave proto,
> ze "vsichni predci vedi...". To je totalitni a uniformni tendence. Treba

	Ne neni, stoji to totiz na faktu, ze jadro vyviji Linus - to uz davno
neplati a opravdu vidim spise diktaturu v tom, ze Linusovi neco vyhovuje
- kdo nestoji v rade s nim, stoji proti nemu - to je opravdu logika...

	Vis, kdyz jsem sel na obed premyslel jsem o tom, co jsme psali
dopoledne - dam Ti primer, ktery kdyby byl realny asi me posles k sipku
- predstav si, ze stavis dum - bez projektove dokumentace, dovezou
pisek, cihly atd. a postavi dum, zavedou inzenyrske site ... mimo jine z
toho co jsi rano psal vyplyva, ze lepsi vodoinstalater je ten, ktery v
postavenem domku bez dokumentace je schopen upravit vedeni vody nebo
najit novy vyvoj pro zachod - citis aspon trochu, ze to silne drhne? A
pritom Linux coby kernel neni nic jineho nez takovy domek....

> Nechte si svoje pravdy, ridte se vlastnim rozumem. Dejte sobe i ostatnim
> volnost. Misto nadavani a syckovani udelejte neco pro vsechny nebo jdete
> do prirody.

	Promin, verejne vyjadreni vlastniho nazoru, navic ve shode s jinymi,
neni rovnez obsahem mezilidske komunikace? To co jsem psal ja nepovazuji
za vlastni pravdy, ale za urcite dokumentovani momentu vyvoje...

> Tohle NIKAM nevede.

	Vsechno souvisi se vsim, jak muzes takto zaslepene tvrdit jednostrany
postoj...?

Vyvoj software, Intranet / Internet          Anenska 11, 602 00  Brno