UPS Victron

Daniel Prynych Daniel.Prynych na buzuluk.cz
Čtvrtek Srpen 23 07:42:44 CEST 2001

Tak mate dve moznosti bud podporuje jeich novy protokol jako treba Victron
Mach nebo Victron MACH LITE nebo stary jako napr Victron LITE.

Starsi protokol ovladac victronups nepodporuje a asi nikdy nebude, protoze
starsi typy slo ovladat pres stavove signaly na pinech jeho serioveho
rozhrani.
To jsem se asi vyjadril pekne zmatene.

Kabel pro prvni typ ("novy" protokol) vypada takto :
 Victron Mach Lite        PC
           2                   3 TX
           3                   2 RX
           4                   5 GND
           4                   1 DCD
  Victron Mach
           1                   3 TX
           2                   2 RX
           5                   5 GND
           4                   1 DCD
Kabel pro stavove signaly
  Victron Lite
           1                   4 DTR
           5                   5 GND
           7                   1 DCD
           9                   8 CTS
           1---R------7 RTS
           8---R------7 RTS
R ma hodnotu 10 k

Vyzkouset to muzete jednoduse pripojite se minicomem nastavite rychlost na
1200 vypnete hardwarove potvrzovani a poslete znak ? a pokud Vam UPS odpovi
mate vyhrano, pouziva "novy" typ protokolu, a muzete pouzit driver victronups.
V opacnem pripade muzete zkusit genericups.

Vsechen predchazejici text se vztahuje poze k NUTu, jine programy neznam.
Vyzkousel jsem 6 Victronu ruznych typu a vsechny jsem s nim uchodil.

Daniel Prynych