Vyvoj jadra bez linuse a coxe

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Čtvrtek Srpen 23 12:01:11 CEST 2001

Frank J. Tomes schrieb in Nachricht <3b84ce11.2053286 na news.volny.cz>...

>Kdyby treba Linus a A. Cox s praci na vyvoji prestali ze dne na den
>(ne ze by je prejelo auto, ale dostali by treba nabidku, ktera se neda
>odmitnout - projekt za par miliard, ktery by je bavil a uspokojoval),
>co by bylo dal?

Optimisticky variant: v idealnom svete by poziadali o nastupny termin
o dva, mozno jeden mesiac a urobili by odovzdavku riadenia ludom,
ktorym veria a s ktorymi by sa mohli niekde na ten mesiac stretnut
a diskutovat. Linux takych ludi ma - podstatne je, ci by boli ochotni
vzdat sa vyvoja (pretoze k nemu by sa viac v rozumnej miere nedostali).
Dalej by boli ochotni aj napriek miliardovemu projektu robit
obcasnych konzultantov. Nasledovali by tak tri mesiace az pol roka
code freeze, rad 2.5 by sa urcite neotvaral a do 2.4 by boli pustene
vylucne bugfixy.

Pesimisticky variant: odisli by okamzite, viac sa o Linux nestarali
a nechali to volnemu vyvoju. Ludia ochotni to prebrat by precenili
svoje schopnosti a kvalita by isla rapidne dolu. Po ich odstupeni
by trvalo rok, kym by sa kvalita vratila na povodnu uroven a potom
by sa dalo uvazovat o pokracovani vyvoja.

Realisticky variant: ktovie, nieco medzi tym...

>Resp. jak dlouho by trvalo, nez by se vyvoj jadra nejakym zpusobem
>stabilizoval? Mesice, roky?

Kym by mohol pokracovat vyvoj v experimentalnom branchi, ktory
by nebol uplne zivelny a mal nejaku viziu, pol roka je podla mna minimum.
Udrziavanie 2.4 by mohlo byt aj vcelku bezbolestne - to je skor
organizacny problem.

>Jak velky vliv by to melo na dalsi vyvoj linuxu?

Spomalenie o pol roka az rok.

>Prosim nema to byt flame, nejsem programator a nedovedu si to
>predstavit, proto bych prosil o vyjadreni nekoho, kdo do toho vidi vic
>nez ja.

To nie je ani tak o programovani, ako prave o managemente.

Vsetko samozrejme IMHO

Zdravi
--
                                                       Stano