Navrh - popiste strom vyvoje jadra (was:Re: Vyvoj jadra bez linuse a coxe)

Michal Vymazal gandalf na mbox.vol.cz
Čtvrtek Srpen 23 13:33:14 CEST 2001

Pavel Rauš wrote:

>Pokud vim, tak na vyvoji jadra spolupracuje vice lidi, je to moc velke pro 2
>lidi. Takze by to asi byla bolestiva rana, ale rozhodne ne smrtelna. Kazdy
>je nahraditelny.
>
>                Pavel Rauš
>
>                www.pcsvet.cz       www.cpan.cz

Mam takovy maly navrh.
Totiz tento thread je spise o lidech, nez o technologiich apod. Je to
zkratka neustale opakujici problem dorozumivani mezi lidmi, ktery se
cyklicky opakuje ve vsech odvetvich. Asi jsme jim byli zasazeni (alespon
jednou) vsichni.
Kdysi jsem byl ve frontove linii podobnych "prestrelek" (jisteze ne pri
vyvoji jadra, aby nedoslo k omylu) a lidi zodpovedne za rizeni nekolika
souvisejicich projektu napadla takova hezka myslenka, ktera vypadala asi
takto:
Ano, model (rizeni) nefunguje dobre, rostou vyhrady. A problem je v nas
v lidech. Co kdybychom vsichni spolecne navrhli model novy, podrobili
jej kritice a pak je vyzkouseli (v danem meritku) v praxi?
Samozrejme narostl zastup kritiku (kritizuje se vzdycky dobre, ze), ale
reseni zadne (pouzitelne a tedy zivotaschopne reseni).
Pak nekoho z davu napadla spasna myslenka:
Pojdme se dohodnout tak, ze kazdy kritik na kazdou svou kritiku musi
navrhnout reseni, ktere je taktez mozne podrobit kritice.
Zastup kritiku proridl a lide zacali pracovat. Dodnes tomuto odelu
fandim a pouzivamjej. Neverili by jste, co to slidmi udela. Reseni muze
navrhnout kazdy (jisteze i dilci reseni), ale pak ma take za povinnost
toto reseni vysvetlit a zduvodnit. Hezke, ze?

Takze muj navrh zni:
Mohou pritomni vyvojari strucne popsat soucasny model rizeni a vyvoje
jadra linuxu a to jak vetve, kterou ridi Alan Cox, tak Linusovy vetve?
Dale: Muzete usporadat strom (strucne), navrhnout k nemu pripominky,
navrhy, kritiku, reseni?
Srozumitelne a jasne (jednoznacne). Odkazy typu - url je tamhle asi stul
moc nevycisti.

Myslim, ze timto zpusobem (nejsem vyvojar jadra - tedy do stromu
nekecam) docilime tohoto:
a) Zprehledneni problemu - pochopi jej vice lidi (Ti, kdo budou mit
snahu pochopit)
b) Uklizeni stolu
c) Dukladne "vycisteny", zkritizovany a popsany strom prece muzeme
navrhnout Linusovi k diskusi, co rikate?

Hezky den
Michal Vymazal

--
Michal Vymazal