Red Hat Bugzilla: vecirek jen pro zvane?

Leo Hadacz hadacz na math.muni.cz
Čtvrtek Srpen 23 17:25:19 CEST 2001

On Thu, Aug 23, 2001 at 11:45:06AM +0200, Stanislav Meduna wrote:
> Leo Hadacz schrieb in Nachricht <20010823110555.C18568 na queen.math.muni.cz>...

> Ignorant a blbec nie je zdaleka to iste :-) Podla mna je Linus genius
> (bez nadsadzky), pretoze je schopny ten projekt ako tak drzat
> v rozumnych medziach aj napriek velkosti, ktoru dosiahol - 99.9%
> aj skusenych manazerov by v takejto situacii zarucene zlyhalo.
> Je tiez ale (taktiez podla mna) ignorant, pretoze nevidi, ze
> sa zacinaju objavovat problemy, ktore s tou velkostou suvisia
> a ignoruje rizika vyplyvajuce z tohoto stylu.

Pokud tvrdite, ze blbec != ignorant, tak budete muset pouzivat slovo blbec,
protoze ignorant je tim padem pouze ten, kdo neco ignoruje (prehlizi). Ale
pokud jeste navic nevidi, ze to dela spatne (podle nazoru cloveka A), je to
uz blbec (podle nazoru cloveka A).

> Povinny? - isteze nie. Je to ale slusnost k ludom, bez ktorych
> by Linux zdaleka nebol taky uspesny (tym nemyslim seba)?
> Podla mna ano.

To myslite vazne? Kazdy hajzl muze byt slusny k ostatnim, pokud si spocita,
ze to zvysi pravdepodobnost prosazeni jeho vule. Nevim, proc sem pletete
pojem slusnosti. Je-li nekdo neslusny, neznamena to jeste, ze je spatny,
pokud Vam jde o tohle.

> Reci o tom, ako hacker najde vsetko citanim kodu a ze nepritomnost
> debuggera vedie k cistejsiemu kodu su jedna vec, realita druha.
> Mal som tu cest kdesi v priebehu 2.3.x hladat bug v sietovom kode -
> TCP spojenie proste obcas uplne zamrzlo. David Miller ma predtym
> (pravom) za nieco sprdol, tak som mu chcel ukazat, ze nie som uplny
> magor - aj to je motivacia :-))).
>
> Problemove miesto som nakoniec aj nasiel (David potom urobil
> korektny fix), ale ten kod nemal s cistotou vobec nic spolocne,

Vsichni na to holt nemaji, ja taky ne.

> Ale preco preboha musime cakat, kym sa tak stane?

Vy tvrdite, ze k tomu soucasna situace vede. Ja nic takoveho netvrdim, ja
to totiz nevim. Takze tenhle Vas argument tudiz nemohu brat.

> Hm, zaujimave, ja o managemente projektu bez problemov hovorim
> so svojim sefom a moji podriadeni o nom bez problemov hovoria
> so mnou. Nikto z nas sa kvoli tomu nevesia, nikto nema problemy
> povedat svoj nazor a pokial nieco zacina skripat (_zacina_, nie ze
> je to uz neudrzatelne), hladame cesty, co s tym.

Vyvojari jadra jsou asi trochu vice ostrileni hosici. Jinde to zase muze
vypadat tak trochu jako v raji. Vsichni se na sebe usmivaji, jeden
ochotne a bezodkladne pomaha druhemu a vubec by si nedovolil rict nejakou
neslusnou narazku na cokoliv. Vzhledem k tomu, ze tohle je ovsem jen takovy
umely raj, tak vazne nevidim, proc by melo byt jedno lepsi, nez to druhe.

Leo

--
Leo Hadacz
try finger hadacz na queen.math.muni.cz