Nahravani telefonich hovoru

Dan Ohnesorg dan na feld.cvut.cz
Sobota Srpen 25 21:43:07 CEST 2001

Hanzs <honza.linuxconf na atlas.cz> writes:

> Mimochodem timto spusobem zjistuje telecom kolik mate telefonich
> aparatu. Protoze to jsou strasni chudaci a chcou za kazdej pripojenej
> telefon prachy.

Coz je od urciteho poctu dano tim, ze pri vetsim odberu pri zvoneni se
indukuji parazitni proudy do ostatnich paru na vedeni a shazuji lidem
okolo modemy. Tohle tedy plati hlavne pro klasicke aparaty
s opravdickym zvonkem. Ty nove stejne nenameri. Stejne je nejlepsi
poridit pobockovou ustrednu, alespon si lide nelezou vzajemne do
hovoru. Slus na vedeni je hlasen technikum rovnou, ale vetsinou na to
kaslou a tak se nic nedeje.

> Pred casem jsem skousel si pripojit dve antiparalni ledky na telefoni
> linku pro indikaci zvoneni. Ani nevim co se stalo ale pri zvednuti
> sluchatka se mi ozval prijemny zensky hlas: "Telefoni linka mimo
> provoz" :)

Coz je samozrejme uplna blbost. Napeti na vedeni je okolo 60V a napeti
na antiparalelnich diodach je 0,6V, takze zapojeni dvou antiparalelne
zapojenych diod je to same jako zkrat. Ten hlas se asi neozval na
vasem aparatu (ten byl mimo provoz), ale kdyz vam nekdo volal. Stejne
se zachova digitalni ustredna pri odpojenem telefonu - zjisti, ze nema
kde zvonit - odber je prilis nizky. Pro detekci zvoneni se pouziva
graetzuv mustek se dvema diodami normalnimi a dvema zenerovymi. Pro
ochranu pred bleskem se pouzivaji ruzne diaky a jine vymozenosti.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311