XFree86 4.1 a ceska klavesnice

Filip Hroch hroch na monoceros.physics.muni.cz
Pondělí Srpen 27 11:54:09 CEST 2001

Ciao

o te ankete jsem taky nevedel a to ctu konferenci relativne
podrobne, nejak me to nezaujalo nebo tak neco...

No me v podstate vubec nevadi, ze v xfree bude ceska/slovenska
querty a tot vse. Ale muselo by fungovat reseni, ze bych mel
v .xsession (.xinitrc, /etc/X11/Xsession,/etc/X11/{kdm|gdm}/Xsession,...)
prikaz napr.

xsetkbmap -load moje.xkb

kde bych mel v moje.xkb nadefinovanou treba nejakou starou us_cz_prog.
Za stavajici situace se me to po delsim drbani nepodarilo rozhcodit,
protoze vsechny ty xkbcompy, setkmpaky atd vyzadovaly prislusne
definice v systemovych knihovnach. Podobne je to mimochodem i s fonty.
Nemam cas to moc zkoumat jak je to a jestli to vubec jde v X udelat
tak ze bych mel moznost si nahrat vlastni definice klavesnic.
Jinak ja odjakseziva v konfiguraku X nemam nic jineho nez us
klavesnici a prepinam si to prave az pri startu X (kazdy uzivatel
tak muze mit co chce).

Vyhody jsou asi jasne, v klavesnici si nedefinujete prepinani, jake
vam vyhovuje a nemusite startovat externi program nebo zachytavat
eventy v wm. Pripade by se donekoncena nemuseli vymyslet nejake patche
a ruzni distributori by proste narvali klavesnice jake by chteli.
Nebo je to zase nejaka paranoia, aby si uzivatel nanamapoval hacknuti
pozitace na nejakou klavesu? :-)

Jestli uz to ma nekdo takhle nejak podobne vyresene byl bych vdecny
za navod.

FH

On 25 Aug 2001 09:17:44 +0200, Stanislav Meduna...