XFree86 4.1 a ceska klavesnice

Dan Ohnesorg dan na feld.cvut.cz
Pátek Srpen 31 23:09:39 CEST 2001

Milan Kerslager <milan.kerslager na spsselib.hiedu.cz> writes:

> No, ony klavesove mapy byly vzdycky desny porod. Ja sam kvuli tomu pisu
> cesky vyhradne na textove konzoli. Myslim si, ze reseni je potreba najit a
> to i za cenu zmen mezi XFree 4.0 a 4.1, protoze jinak to nebude slusne
> nikdy.

;-)))) Jak se k takove veci muzes priznat verejne.

Podle me ty mapy byly velmi dobre v 3.3.6, pak prisel novy redhat
s KDE, ktere melo nejaky ten kkikbd a zacaly neskutecne
problemy. Nicmene dalo se to resit. Hlavni zkusenost s tim mam, ze se
musi pouzivat xkblayout a natahovat po startu X, tedy pri pouziti
z konfiguraku to neni z nejakeho duvodu prave ono. Ja treba pisu cesky
v rh 7.1 bez problemu, po zakomentovani nejakych tech radek v konfiguraci KDE.

V gnome stacilo dat do startovacich scriptu nejake to setxkbmap. SuSE
tam neco takoveho ma, takze tam to cesky psalo v zasade
porad. Mandrake jsem nezkousel. (BTW beta redhatu 7.2 nepise cesky
v instalatoru ani za nic)

> Pokud to bude jen trochu mozne, jsem pro vyrobu doplnujicich balicku s
> klavesovymi mapami a povazoval bych to za rozumne reseni (priznavam, ze
> jsem ten thread jeste cely pozorne neprecetl).

Rozumne pro tvurce distribuci, ale pro toho kdo se odhodla instalovat
z binarek od Xfree moc spatne (nakonec mel by nas zajimat objektivne
nejlepsi stav i pro uzivatele exotickych systemu, ktere nemaji spravu
balicku a presto na nich Xfree bezi). Krome toho to muze vest k tomu,
ze kdyz si sednu k Mandrake, tak budu pul hodiny prepinat klavesnici.

> Takze bych prosil zainteresovane strany, aby se soustredili na diskuzi:
> Jak si to do XFree doplnit, kdyz to chci a VYHNOUT se tematum:
>
> "Jaktoze to tam uz neni, kterej trouba to smazal".

Nemam pocit, ze se venujeme hledani pachatele, dokonce mam pocit, ze
velmi usilovne diskutujeme o systemovem reseni, ktere bude pro nas
vsechny to nejlepsi a soucasne realizovatelne a prosaditelne.

Celkem me mrzi, ze na windows mame na katedre na spouste stroju tri
klavesnice (US, ceskou, francouzskou) a nejsou s tim nejmensi
problemy, kdezto xfree neco takoveho neumi.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311