problem s particiami pri instalacii RH 6.1

Jakub Moc Jakub.Moc na volny.cz
Pondělí Srpen 27 16:54:44 CEST 2001

> Na zaklade prispevkov v konferencii som si stiahol program Ranish
> Partition, ktory na rozdiel od win fdisku vie urobit viac ako jednu primarnu
> particiu. Takze ja som urobil 2 primarne po 4G pre W95, naformatoval,
					^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> Prekvapenie ma cakalo ked som sa restartol do W95. Ukazuje mi tri disky:
> c: - povodne c: pred instalaciou Linuxu
> d: - divny oddiel na ktory sa sice da zapisat ale nic z neho zmazat
> e: - povodne d: pred instalaciu Linuxu - velkostou priblizne
> rovnaky ako d:

Windows 95 a obecne Windows 9x NESNESOU dve (viditelne - ale podle mojich zkusenosti spise dve jakekoliv) primarni FAT partitions na jednom fyzickem disku a delaji presne to, co popisujete. Reseni je jednoduche - nedelejte vice nez jednu primarni FAT pro Win9x, pokud potrebujete vice, tak alespon musi byt pribootovani Windows vsechny ostatni primarni FAT nastavene jako hidden. Jde to i pomoci LILO, me se vice libi plne GUI boot manazer XOSL (http://www.xosl.org, http://xosl.zde.cz), kde je nastavovani o poznani pohodlnejsi, nemusi se bootovat Linux a melo by to vyresit dany problem.

> primarne oddiely, hoci win fdisk-om sa da spravit iba jeden. V
> navode k fips-u som sa vsak docital, ze viac ako 1 primary pre w95 je mozne,
> funguje to dobre a ide o nedokumentovanu vlastnost W95 :-).

hmm, navod k FIPSu asi neni zrovna OK...

> Este nieco: win fdisk mi ukazuje stale len dve primary partition
> c: a d: a este nejaku extended (to bude asi linuxacka). Po ziadnom e: tam nie je
> ani stopa.

To je normalni. Nejlepsi je microsofti fdisk vubec nepouzivat! :))