problem s particiami pri instalacii RH 6.1

Mario Szentpeteri szent na vsld.tuzvo.sk
Pondělí Srpen 27 08:52:58 CEST 2001

Dnes som si v konferencii perecital odpoved ohladne mojho problemu s particiami
pri instalacii RH 6.1 na PC s Win95. Pri rozdeleni HD 10GB na 3 oddiely win
fdiskom
4G/4G pre W95 a 2G pre Linux mi pri instalacii RH 6.1 este pred nabehnutim
disk druida
vypisalo chybu:
"pri citani tabulky rozdelenia blokoveho zariadenia hda sa vyskytla chyba:
  Partition table corupted"
Potom som skusal carovat s particiami. Vsetko je v predch. prispevku.

Kedze som mal vcera cas, skusil som to urobit takto:

Na zaklade prispevkov v konferencii som si stiahol program Ranish Partition,
ktory na rozdiel od win fdisku vie urobit viac ako jednu primarnu particiu.
Takze ja som urobil 2 primarne po 4G pre W95, naformatoval, instaloval W95.
Vsetko bolo v poriadku - mal som c: aj d:. Potom som instaloval RH 6.1 -
disk druid neprotestoval, spravil som hda5 - swap, hda6 - /boot, hda7 - /.
S RH nie su ziadne problemy.
Prekvapenie ma cakalo ked som sa restartol do W95. Ukazuje mi tri disky:
c: - povodne c: pred instalaciou Linuxu
d: - divny oddiel na ktory sa sice da zapisat ale nic z neho zmazat
e: - povodne d: pred instalaciu Linuxu - velkostou priblizne rovnaky ako d:

Ak sa restartnem do dosu vypada to takto:

c: - povodne c: pred instalaciou Linuxu
d: - ten divny prazdny oddiel
e: - ten tam vobec nie je.

Ak nie je na tom divnom d: nic zapisane - Norton Disk Doktor hlasi ze je
vsetko OK,
ale ak tam nieco zapisem, zacne sa stazovat ze tam ma 2 kopie FAT a chce to
opravit -
aj to sice opravi, ale po nakopirovani niecoho na d: sa to znovu opakuje.

Vie niekto kde je problem? Viem ze najjednoduchsie je nepouzivat to divne d:
a bude po problemoch. Ak tam vsak omylom nieco presuniem, uz sa k tomu
asi tazko dostanem. Ine riesenie je iba jeden oddiel pre W95 a jeden pre RH.
Ja vsak nemam rad 8G oddiely. Nemoze byt chyba v tom, ze som vytvoril 2
primarne oddiely, hoci win fdisk-om sa da spravit iba jeden. V navode k fips-u
som sa vsak docital, ze viac ako 1 primary pre w95 je mozne, funguje to dobre
a ide o nedokumentovanu vlastnost W95 :-).

Este nieco: win fdisk mi ukazuje stale len dve primary partition c: a d: a este
nejaku extended (to bude asi linuxacka). Po ziadnom e: tam nie je ani stopa.
Dakujem za akukolvek radu.