zmaten z gcc, glibc...

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Pondělí Srpen 27 23:34:37 CEST 2001

   From: Milan Kerslager <milan.kerslager na spsselib.hiedu.cz>
   Date: Mon, 27 Aug 2001 22:54:37 +0200 (CEST)

Ahoj,

nebudu samozřejmě nic komentovat svými názory, protože je to zbytečné
a jenom bych mařil Tvůj a hlavně svůj čas. Uvedu pouze logické implikace,
které přímo plynou z Milanova dopisu nebo fakta, která nám Milan pozapomněl
sdělit.

[...]

   > posledniho pul roku) a verze byla v CVS nasledne zvysena. To, co bylo tedy
   > v CVS oznaceno jako 2.96 nebylo to same, co mel RH ve vlastni distribuci.

Nebo-li jinak: Red Hat vydával za verzi 2.96 něco, co v CVS pod tímto
označením je úplně něco jiného ;-) To není můj názor, je to pouze logická
implikace a nepřeji si, aby z ní někdo vyvozoval, co si o celém problému
myslím. Stejně tak argumentace, že totéž se děje s kernelem a případně
i v jiných distribucích či cokoli dalšího, je zbytečná. Neříkám zde svůj
názor, pouze používám logického myšlení.

   > Cela (opravdu cela) distribuce byla tim kompilatorem prelozena (proces
   > rebuildu baliku je automaticky, behem sestavovani distribuce se
   > mnohokrat opakuje). Distributor si tedy byl (po dlohodobem testovani)
   > jist, ze kompilator preklada spravne (ja jsem byl v testovacim teamu,
   > takze to vim).

To, že se pomocí gcc přeložila celá distribuce může kromě "použité gcc je
fakt dobré" ještě taky znamenat "Red Hat obsahuje málo balíků" nebo cokoli
dalšího (jako např. "Red Hat si dal dost práce a opravil všechny balíky
tak, aby šly přeložit" nebo "Red Hat upravil gcc tak, aby přeložilo všechny
balíky v distribuci" apod.). Opět to je pouze logická implikace, nevydávám
to za svůj názor a nepřeji si, aby z ní někdo vyvozoval, co si o celém
problému myslím.

   > Nemate pravdu, ze kompilator nebyl pro distribuci prinosem. Jak jsem psal:
   > novy kompilator preklada celou distribuci a to dokonce i na dalsich
   > platformach, coz je opravdu dulezite (a setri to namahu).

Ano, například i na alphě. Citace ze SPEC souboru gnome-objc.spec
z poslední releasnuté verze Red Hat Linuxu následuje:

%ifarch alpha
if test "x`gcc --version`" = "x2.96"; then
  export CFLAGS=`echo $RPM_OPT_FLAGS |sed -e "s,-O.,-O1,g"`
fi
%endif

Je dobré uvádět další fakta místo zbytečného rozčilování se. Zapomněl jsem
na něco? Doplní mne někdo? Samozřejmě ani já jsem jistě neuvedl všechna
fakta. Mýliti se je lidské, přiznávat chyby božské.

P.S. Hmm, ale tu signaturu jsem fakt neměnil - ten GNU Emacs má prostě cit
pro detail ;-)
--
Pavel Janík

It "works"...sorta.  It will compile the kernel.  But in my development
using lots of STL and C++, I've become an expert at generating "Internal
compiler error" with it.  YMMV.
                  -- Bob McElrath in linux-kernel about RH GCC 2.96