Re(2x): XFree86 4.1 a ceska klavesnice

Martin.Sanda na mmp.cz Martin.Sanda na mmp.cz
Úterý Srpen 28 11:16:08 CEST 2001

Dovolím si přidat drobnou zkušenost (zřejmě stále ještě) začátečníka v
Linuxu, nebo spíše přesněji, zkušenost běžného uživatele, to zní líp :)
Minulý týden jsem byl nucen přeinstaovat systém, protože jsem musel udělat
místo na disku pro jeden program, který nutně potřebuji ke skenování (M$
Windows (poznamka pravdomluvneho e-mailoveho klienta) :)
Po instalaci mi v KDE 2,1 nechodilo přepínání klávesnice  (pomocí KDE,
nikoli přímo X, o přepínání pomocí L+P Shift jsem, přiznám se bez mučení, až
do vypuknutí této debaty, nevěděl).  Jediný rozdíl, mezi českou a us
klávesnicí bylo to, že při volbě us nechodily v české! klávesnici znaky s
diakritikou? Tak jsem se v tom šťoural a mj zjistil, že v XFree (3.3.6) mám
nastavenou us mapu, tak jsem to opravil na us_cz querty (tuším). Přepínání
pomocí Shiftů fungovalo, ale nedařilo se mi přepnou do konzole, což mě dost
štvalo, tak jsem po vyzkoušení mnoha jiných věcí nakonec vrátil v
konfiguráku XFree, zpátky tu us mapu, najednou chodilo jak přepínání do
konzole, tak dokonce i  to přepínání klávesnice v KDE.

Nejde při tom vypuštění map cz_us a us_cz právě o tohle? Že je to vlastně
nesystémový řešení, se kterým mnoho programů prostě nemusí počítat?

S přáním mnoha dobrých věcí
Martin Šanda