zmaten z gcc, glibc...

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Úterý Srpen 28 14:49:07 CEST 2001

Milan Kerslager schrieb in Nachricht ...

>Pokud by neci program byl napsan jako sendmail, tak nemame
>zadny problem. Jenze zdejsi diskuteri poukazuji prave na sve
>produkty (ktere tak napsane nejsou a tudiz nejdou prelozit
>v nadchazejicim prostredi GCC 3.0.x a Glibc 2.2, ktere je
>dostatecne presne reprezentovano soucasnym stavem v RH).

Technicka poznamka: sendmail si vystaci s C a glibc, zatial
co cirkus okolo gcc vznikol najma kvoli C++.

A co sa tyka gcc 3.0 a glibc 2, sam vidis, ze na zmatok uplne
staci, aby dvaja vyvojari neboli schopni (resp. v tomto pripade
skor ochotni) komunikovat :-(

>Ne, prave ze ne. Protoze kod programu prelozitelny pomoci GCC 2.96 bude
>vypadat stejne (nebo 99,9% stejne) jako pro GCC 3.0.x, mohl (kdokoliv) uz
>nyni (resp. od lonskeho podzima) s timto kompilatorem pracovat

Milan, prepac, ale asi naozaj netusis, o com je QA komercneho
produktu, od ktoreho korektnej funkcie zavisi vela zakaznikovych
penazi. To nie je o tom, ci program pojde prelozit, ani o tom,
ci po instalacii compat- balickov system zrazu nastartuje. To je
o tom, ci splnim kvalitativne poziadavky na to, co dodavam.
V nasej firme sa len konecny test pred releasnutim produktu
rata na clovekomesiace. A ten treba urobit na kazdej podporovanej
platforme.

Zmeny medzi verziami, ktore su inzerovane ako stabilne, su tak
velke, ze sa proste neda spolahnut na to, ze co na jadre 2.4.5
bezalo, pobezi aj na 2.4.9. A ak je rozdiel medzi gcc 2.96 a 3.0
tak velky, ze sa neda pouzit pre preklad aktualnej glibc,
nemozem si trufnut ho pouzivat, aj keby som ako chcel.

Takze bud zakaznikovi predpisem presnu platformu (a to je
problem, pretoze zakaznik ma aj lokalne technicke/vedomostne/
politicke prostredie a ak v CERN-e oblubuju RedHat, neprejdu
kvoli nam na SuSE, analogicky isty nemecky zakaznik, zase
neprejde zo SuSE na RedHat), alebo mi exploduju naklady
na riadenie kvality.

Nikto tu nechce zastavit vyvoj. Snazim sa len tvrdit, ze pokial by
tak vyvojari, ako aj tvorcovia distribucii namiesto snah o odlisenie
za kazdu cenu obcas skoordinovali svoje usilie tak, aby kompatibilite
pomahali a zredukovali mnozstvo "skoro rovnakych" prostredi,
ze by to Linuxu ako takemu pomohlo.

Zdravi
--
                                                           Stano