zmaten z gcc, glibc...

Úterý Srpen 28 15:36:14 CEST 2001

> Pokud vim, tady se probiral problem ze neci aplikace nejde prelozit.
> Sendmail je (i historicky) psany tak, aby sel prelozit na nejruznejsich
> systemech. Podle toho vypadaji take skripty, ktere se pred zahajenim
> kompilace pouzivaji.

	Milane, casti mailu, ktere v nasi diskusi mazu akceptuji bez vyhrad,
proto nequotuji ani nekomentuji (aby bylo jasny co a proc delam)...
Slozitost sendmailu nedela ani tak jeho vnitrni architektura (ta vetsinu
stejne nezajima), ale spise jeho slavny sendmail.cf - ostatne algebra je
dostatecne abstraktni veda na to aby v ni zabloudil 'skoro' kazdy, kde
ma sendmail.cf zaklad snad vysvetlovat nemusim...a ona neni algebra jako
algebra, staci si neco zadefinovat a nad tim vystavet celou risi a
urcite se s jinym nedomluvis...;-)))

> Ne, prave ze ne. Protoze kod programu prelozitelny pomoci GCC 2.96 bude
> vypadat stejne (nebo 99,9% stejne) jako pro GCC 3.0.x, mohl (kdokoliv) uz
> nyni (resp. od lonskeho podzima) s timto kompilatorem pracovat (bohuzel na
> nej nekteri jen nadavaji) a pripravovat se tak snadno na (pravdepodobne
> delsi) obdobi jistot kompilatoru GCC 3.0.x (tj. prodlouzit si obdobi, kdy
> se s aplikaci nebude muset hybat).

	Tady se neshodneme, ale chapu, ze s mnoha, protoze ja si myslim, ze mam
programovaci jazyk, pokud ma BNF tim lepe, pak mam program, ktery je v
tomto jazyce napsan. A jako posledni clanek, mam kompilator, ktery prog.
jazyk prelozi do jineho (kompilace neni nic jineho nez zobrazeni
(transformace) jednoho kodu do jineho). Pokud dany kompilator neni
schopen zpracovat BNF daneho jazyka (ci transformace generuji neco
jineho), neni korektnim kompilatorem daneho jazyka.

	Takze co se tyka jazyka C, mame tu ANSI C, aktualizovane (mozna uz ne
'draft') v 99. U C++ tu neco podobneho mame chvilinku, proto C++ vynech.
Pokud se bavime o jazyce C, situace sice neni tak kriticka jako u C++,
ale je vazna...

> Taky jsem psal, ze distribuce obsahuji compat-* balicky, takze obdobi, kdy
> lze v pohode vyuzivat jedny knihovny, se razem prodluzuje na 3 roky
> (vlastne ale na 4.5, pokud uvazime, ze predchozi rada je v oficialni
> podpore jeste behem cele rady nasledujici, tj. dnes je podporovana porad
> jeste rada RH 6.x, coz znamena i Glibc 2.0 z RH 5.x pomoci compat-*
> balicku), coz uz neni tak malo.

	Pokud mas RH7.0 - byla cesta jak dostahnou compatible modu s radou 5.X?
Vim, ze nedavno tady v konferenci nekdo problem resil (binarni aplikace
pro RH 5.X), nevim vsak s jakym vysledkem...

> Jiste, v pripade, ze chcete vydrzet 5 let na stejnych knihovnach, musite
> tomu podridit i styl vyvoje sveho produktu. Pokud nechcete nebo nemuzete

	Ne, ona ta podrizenost je trochu jina, nez by ji radi asi nekteri
videli - mam normu/interface, proste dohodu, ze A je A a + je operace
konkatenace, pak mam vse ostatni, pokud to zacneme delat z opacneho
konce vypada to tak jak nyni...

Vyvoj software, Intranet / Internet          Anenska 11, 602 00  Brno