Diskuze o vyvoji jadra (zmenen subject)

Oto Buchta tapik na neo.cz
Úterý Srpen 28 20:01:35 CEST 2001

Dne čt 23. srpen 2001 17:32 Milan Kerslager napsal(a):

> Krome toho - o uspechu Linuxu na "long run" pochybuje i Ken Thompson. Jiz
> dnes jsou myslenky Unixu prekonane (projekty Plan9, Inferno). Ale
> jednoznacne bude v budoucnosti na cem stavet.

Priblizne pred pul rokem jsme s kolegy u obeda vedli sahodlouhe debaty na
tema budoucnost Linuxu. nakonec jsme se shodli na jedne veci:
Budoucnost Linuxu je nejista, ale hlavni ukol, zda se, splni. Demonopolizuje
trh. Lide zacnou vice premyslet o tom, na kterem OS pobezi. Kazdy prodavac
bude vedet nejen o Wondows XY, ale take o Linuxu, *BSD, IRIXu, Solarisu,
Hurdu,... Az bude POSIX jasne podporovan a obsazen ve vsech systemech a
prenositelnost bude temer stoprocentni (a nebude se muset pouzivat Java,
Python ci Perl), pak muzeme rict, ze Linux byl uspesny a muze klidne ukoncit
svoji cinnost. Linux neni idealni OS. Muze jim byt treba Hurd ci Plan9, ale
oba jsou spise ve stadiu vychytavani detskych nemoci, takze nemaji silu
bojovat s Windows. K tomu je dobry prave Linux. Prave nadseni lidi, s kterym
je tvoren, spolu s dalsimi projekty, jako jsou treba Apache, Tomcat, JBoss,
ci MySQL ukazal svetu, ze alternativa existuje. Apache je nejrozsirenenjsi
web server, presto jsem nemohl nezaznamenat prispevek Pavla Janika na tema
"Proc ja vlastne jeste ten Apache pouzivam..", taktez Tomcat bude nahrazen
jinymi, lepsimy, stejen tak MySQL, ktere po tezke komercionalizaci se sice
dostava do velmi zajimavych tvaru, ale presto brzy prestane stacit. Totez
IMHO ceka Linux. Pouze je otazkou, zda se mu podari vyplnit to, co je z
historickeho hlediska jeho hlavnim ukolem, to jest porazit Windows v boji o
prvenstvi mezi desktopovymi OS.

Nejsem si tim uz ale jist. Po ohromnych potizich, ktere potkaly v posledni
dobe Corel, VA Linux, Loki a dalsi se uz zacinam bat, ze to nestihne.
--
Oto 'tapik' Buchta